اعتراف ناتو به کشتار غیرنظامیان در افغانستان

ناتو در گزارشی تأیید کرد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان سال گذشته در حمله به روستایی در استان قندوز در شمال این کشور 33 غیرنظامی را کشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه (23 دی) در گزارشی تأیید کرد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان سال گذشته در حمله به روستایی در استان قندوز در شمال این کشور 33 غیرنظامی را کشتند.

این حادثه که ناتو از آن به‌عنوان «دفاع شخصی» نیروهای آمریکایی از خود نام برد، 3 نوامبر (13 آبان) روی داد.

در این گزارش آمده است «احتمالاً مردان، زنان و کودکان غیرنظامی داخل ساختمان‌هایی بودند که طالبان از آن‌ها شلیک می‌کرد.»

در این حادثه 2 نیروی آمریکایی و 3 کماندوی افغان نیز کشته شدند.

قتل این غیرنظامیان خشم مردم افغانستان را برانگیخت.

مأموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه نتایج تحقیقات نشان داد (در این حمله) 33 غیرنظامی کشته و 27 تن نیز زخمی شدند.

در ادامۀ این بیانیه آمده است: نیروهای آمریکایی برای دفاع از خودشان و نیروهای افغان به‌سوی طالبان که از منازل غیرنظامیان برای تیراندازی استفاده می‌کرد، شلیک کردند.

سازمان ملل نیز با «غیرقابل‌قبول» خواندن مرگ غیرنظامیان، تحقیق دربارۀ این حادثه را آغاز کرده است. قرار است نتایج این تحقیق تا پایان ماه جاری میلادی منتشر شود.

امریکا سال 2001 به بهانۀ طرح موسوم به مبارزه با ترور به افغانستان حمله کرد؛ هرچند این تهاجم طالبان را از قدرت برکنار کرد اما ناامنی همچنان در سراسر این کشور آسیایی موج می‌زند.

نیروهای ناتو از زمان حملۀ تحت رهبری آمریکا به افغانستان در اواخر سال 2001 در این کشور جنگ‌زده حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار