آخرین خبرها از عملیات نینوا ما می‌آییم؛

درگیریهای شدید در اطراف ساختمان دانشگاه موصل / ورود تجهیزات گسترده نظامی برای آغاز مرحله ششم عملیات موصل

نیروهای مشترک عراقی محله های سومر و الساهرون را در موصل آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جدیدترین اخبار و مهمترین رویدادهای پیشروی نیروهای عراقی در شرق موصل به شرح ذیل است:

دستاوردهای جدید نیروهای عراقی در عملیات امروز در جنوب شرق موصل

ارتش عراق روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ­اعلام کرد نیروهای عراقی ضمن عقب راندن تروریست های داعش از بخشهایی از جنوب شرق موصل ، در منطقه ای که به ویژه در آن پیشروی نیروها با دشواری هایی روبرو بوده است ، به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند.­

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد‌، ­به موجب این بیانیه که امروز ­از تلویزیون دولتی عراق پخش شد، یگان های واکنش سریع پلیس فدرال عراق در منطقه سومر در کرانه شرقی رودخانه دجله و نیز بخش سحیرون Sahiroun ­در مجاورت این منطقه پیشروی هایی داشته اند. 

پیشروی نیروهای عراقی در این مناطق در مقایسه با عملیات ­در مناطق شرقی و شمال شرقی موصل به مراتب کندتر بوده است. ­به گفته مقامات عراقی ، به کارگیری تاکتیک های جدید شامل شبیخون ها ، تحکیم مواضع دفاعی در برابر حملات انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده و بهبود هماهنگی میان ارتش و نیروهای امنیتی به روند پیشروی نظامیان عراقی در منطقه کمک کرده است.­

درگیری بین نیروهای عراقی با تروریستهای داعش در اطراف دانشگاه موصل

خبرنگار المیادین از درگیری بین تک تیراندازهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش با تک تیراندازهای نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در دانشگاه موصل خبر داد. خبرنگار این شبکه از اطراف دانشگاه موصل در شرق این شهر که درگیریهای شدیدی بین نیروهای عراقی با تروریستهای داعش در جریان است گزارش داد : درحال حاضر نیروهای عراقی برای هدف قرار دادن تروریستهای داعش تلاش می کنند و صدای تیراندازی به گوش می رسد ، درگیری ها در اطراف ساختمان دانشگاه موصل ادامه دارد و نیروهای عراقی به پیشروی به طرف آن ادامه می دهند.  نیروهای عراقی پس از آزادسازی محله الصدیق به دانشگاه موصل که ساختمانها و دانشکده های زیادی دارد مشرف شده اند ، این دانشگاه ساختمانهایی شامل دانشکده دندانپزشکی ، علوم انسانی ، علوم و ساختمان دانشگاه موصل و چندین دانشکده دیگر دارد. تک تیراندازهای تروریستهای داعش در نقاط مختلف سنگر گرفته اند ، اخباری که به ما منتقل کرده اند حاکی از آن است که ساختمان دانشگاه از حضور تروریستها خالی شده است اما مطمئنا تک تیراندازها در منطقه حضور دارند و جنگ تک تیراندازها بین تیپ طلایی و تک تیراندازهای داعش داخل ساختمان دانشگاه موصل ادامه دارد.  دانشگاه موصل پایگاه اصلی تروریستهای داعش به شمار می آید و مساحت آن دو برابر یک محله در موصل است. نیروهای عراقی در محور بلندیهای شمالی به طرف محله الحدباء در جنوب این بلندیها پیشروی می کنند و ماموریت آنها با لشکر شانزدهم ارتش عراق که از جنوب محله الحدباء پیشروی می کنند مشترک است. نیروهای عراقی همزمان در جبهه دیگر یعنی جنگ خیابانی و جنگ تک تیراندازها برای آزادسازی کامل ساختمانهای دانشگاه موصل به پیشروی خود ادامه می دهند. در حال حاضر تک تیراندازهای مبارزه با تروریسم در بالای این ساختمان سنگر گرفته اند ، نیروی هوایی ارتش عراق نیز بر فراز منطقه عملیات به پرواز درآمده است. هدف از این عملیات نیروهای عراقی ، آزادسازی دانشگاه موصل و همچنین حرکت به طرف محله الکفائات الثانیه و محله النرکال است ، این هدف بعدی نیروهای عراقی است چرا که بدین ترتیب به منطقه درگیری با تروریستهای داعش در منطقه الغابات می رسند. 
 
نیروهای مشترک عراقی محله های سومر و الساهرون را در موصل آزاد کردند

شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع عراقی گزارش داد: نیروهای مشترک عراقی محله های سومر و الساهرون را در موصل آزاد کردند.

درگیریهای شدید در اطراف ساختمان دانشگاه موصل در شرق این شهر

شبکه تلویزیونی المیادین از درگیریهای شدید بین نیروهای عراقی و تروریستهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش در اطراف ساختمان دانشگاه موصل در شرق این شهر خبر داد.

ورود تجهیزات گسترده نظامی برای آغاز مرحله ششم عملیات موصل

شبکه خبری العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: تجهیزات گسترده نظامی برای آغاز مرحله ششم عملیات، وارد محور غربی موصل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار