اردبیل؛

ارائه آموزشهای مهارتی در اردبیل با توجه به نیاز بازار کار

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل گفت: توجه به نیاز بازار کار و محصول‌محور بودن از اولویتهای مهم در ارائه آموزشهای فنی و مهارتی در اردبیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد پورقلی در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: رشد فزاینده فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت در رشته‌هایی که بدون توجیه و آینده شغلی مناسب است در حال حاضر به یکی از مشکلات اساسی در مسیر اشتغال جوانان تبدیل شده که توسعه آموزشهای مهارتی می‌تواند این مسائل و مشکلات را تا حدودی برطرف کند.

وی در مورد قابلیتها و تواناییهای مراکز فنی و حرفه‌ای در توسعه مهارت‌آموزی و هموار کردن مسیر اشتغال بیان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت و لزوم مهارت‌آموزی آنها در آینده شاهد حضور آنها در مراکز فنی و حرفه‌ای خواهیم بود که در زمینه آموزش این افراد آمادگی لازم را داریم چرا که توسعه مهارت و اشتغال از اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به منویات مقام معظم‌ رهبری مبنی بر اینکه «باید آموزشهای فنی و حرفه‌ای توسعه یابد» در حال حاضر خارج شدن از وضعیت فعلی و بیکاری در جامعه و بسترسازی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان با توسعه مهارتهای فنی و حرفه‌ای یکی از اصلی‌ترین و مهمترین برنامه‌ها و اولویتها به شمار می‌رود.

پورقلی با اشاره به مشکلات و موانع آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: با توجه به دستور ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای برای کاهش مشکلات و موانع کاری در این حوزه و‌ توسعه مهارت، رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف آموزشی در شهرستانهای استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی آموزشهای فنی و مهارتی افزود: راه برون‌رفت از مشکلات پیش روز در مسیر اشتغال جوانان و به ویژه فارغ‌التحصیلان توسعه آموزشهای مهارتی است که در این زمینه سالانه دوره‌های آموزشی مختلفی در شهرستانهای استان برگزار می‌شود و این روند تداوم می‌یابد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل توجه به نیاز بازار کار و محصول‌محور بودن را از اولویتهای مهم در ارائه آموزشهای فنی و مهارتی دانست و اظهار کرد:‌ توسعه آموزشها بر حسب نیاز بازار می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال بخشی از بیکاران در استان شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.