مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

بوشهر در جمع نامزدان ایرانی کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب یونسکو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از قرار گرفتن شهر بوشهر همراه با سه شهر یزد، شیراز و نیشابور در جمع شهرهای کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب سال 2019 یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده ماحوزی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: بوشهر، دیر، شیراز و نیشابور پارسال به عنوان چهار نامزد نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.

وی بیان کرد: بوشهر همراه با سه شهر دیگر برای کسب عنوان پایتخت کتاب باید تا پایان بهمن ماه طرح خود را به یونسکو تحویل دهند.

ماحوزی افزود: پس از ارائه طرح مرتبط با کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب، شهرها تا دو سال فرصت دارند با همراهی دستگاه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را به جایگاهی مناسب برسانند.

وی یادآور شد: در سال گذشته از بین 99 شهر دنیا که نامزد کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب بودند شهر آتن یونان به این عنوان ارزشمند دست پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به برگزاری هفته قرآنی بوشهر گفت: این مناسبت از 11 تا 16 اسفند در قالب برگزاری آئین های مختلفی با محوریت قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، نغمه ها و آواهای مذهبی، جشنواره های علمی، ادبی و هنری، هنرهای تجسمی و برپایی نمایشگاه با محوریت قرآن و عترت از جمله برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر است.

ماحوزی یادآورشد: رونمایی از نمادهای قرآنی در مرکز شهرستان های استان بوشهر و همچنین غبارروبی مرقد آیت الله معتقد اهرمی بعنوان نویسنده قرآن رمز دار از دیگر برنامه های هفته قرآنی استان بوشهر است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.