قم؛

جایگاه ششم قم در سرشماری نفوس و مسکن

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه و بودجه گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران،قم رتبه ششم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ شاکر آرانی،معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه و بودجه گفت: مرکز آمار ایران همه فعالیت ها از زمان شروع طرح، آموزش ها و استخراج اطلاعات را مورد ارزیابی قرار داده و در این حوزه استان قم موفق به کسب رتبه ششم سرشماری شده است.
 
وی ادامه داد: در طول اجرای طرح ناظری از سوی مرکز آمار ایران به استان قم سفر کرده و به شاخص های مورد نظر در خصوص نظارت رتبه سوم، پشتیبانی و تدارکات رتبه هفتم را ارائه کردند که به صورت میانگین استان قم رتبه ششم را کسب نمود.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه و بودجه قم بیان داشت: مراحل پشتیبانی ٬تبلیغات٬ آموزش٬تهیه نقشه های عملیاتی٬ نحوه عملیات میدانی٬ نرم افزار تهیه شده در ستاد سرشماری استان ها از جمله شاخص مهم ارزیابی استان ها بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سرشماری استان قم گفت: 151 هزار خانوار استان به صورت اینترنتی (معادل 41درصد) و 365هزار خانوار دیگر به صورت میدانی سرشماری شدند که آمار کلی جمعیت استان در سرشماری جدید هنوز به دست نیامده و بهمن ماه سال جاری اعلام می شود.

شاکرآرانی، اضافه کرد: در سال 1390 یعنی سرشماری قبلی، تعداد 321 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 151 هزار نفر سرشماری شده بودند.

وی به فرایند عملیات سرشماری در استان قم اشاره کرد و گفت: 700تن را آموزش داده بودیم که 50 نفر از عوامل ستادی و 450 نفر عوامل اجرایی در شش ستاد اجرایی در استان قم سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را اجرا کردند از این رو این سرشماری ترکیبی از میدانی و اینترنتی بود و برای اولین بار ابزار خودکار و کاغذ جمع شده و کارها به صورت مجازی از طریق تبلت انجام شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در دو مرحله ثبت نام اینترنتی و حضوری و از تاریخ 3 مهرماه لغایت 25 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در قم اجرا شد.

انتهای پیام /ش
 
   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار