یک نظامی آمریکایی: داعش از پهپاد برای هدف قرار دادن نیروهای عراقی استفاده می‌کند

یک مسئول نظامی آمریکایی می‌گوید داعش از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروهای عراقی بهره می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک مسئول نظامی آمریکایی گفته است عناصر داعش از پهپاد برای هدف قرار دادن نیروهای عراقی در موصل استفاده می کنند.

سرهنگ "برت سیلویا"، فرمانده واحد نظامی آمریکا که مسئولیت مشاوره و کمک به نیروهای عراقی را بر عهده دارد، گفت: داعش هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را با مواد منفجره مجهز می کند تا شمار بیشتری از نیروهای عراقی را در عملیات بازپس‌گیری موصل که آخرین و بزرگترین پایگاه داعش در عراق به حساب می آید، به قتل برساند.

این مسئول نظامی آمریکا در ادامه گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین، کوچک هستند؛ همچنانکه مواد منفجره ای را که با خود حمل می کنند، حجمی کوچک تر از بمب های دستی دارند؛ چرا که آنها برای اجرای آنچه که داعش به دنبال آن است و آن عبارت است از کشتار کورکورانه، کفایت می کند.

سیلویا در ادامه افزود: بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین از سوی داعش کار جدیدی نیست؛ چرا که این گروه پیش‌تر نیز از این ابزار به عنوان وسیله ای برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کرد.

این نظامی آمریکایی همچنین گفت: نیروهای عراقی با کمک مستشاران آمریکایی توانسته اند این هواپیماها را هدف قرار داده و فعالیت آنها را کم رنگ تر کنند. 

دولت عراق از 17 اکتبر (26 مهر) حمله ای را برای بازپس گیری شهر موصل که از دو سال و نیم پیش به دست عناصر داعش افتاده است، آغاز کردند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراقی متشکل از 100 هزار سرباز از ارتش عراق، مبارزان کُرد، نیروهای بسیج مردمی است که آمریکا آن ها را با حملات هوایی حمایت و پشتیبانی می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار