فوربس: خوشحالی کشورهای عربی از ریاست جمهوری ترامپ به امید مقابله با ایران

نشریه فوربس در گزارشی نوشت بسیاری از کشورهای عربی از "دونالد ترامپ" انتظار دارند موضعی سخت‌تر از گذشته درقبال ایران اتخاذ کند.

فوربس: خوشحالی کشورهای عربی از ریاست جمهوری ترامپ و امید به مقابله او با ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه فوربس در گزارشی نوشت: بسیاری از رژیم‌های عربی منطقه خلیج‌فارس، معتقدند انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، یک اتفاق مثبت است. یکی از دلایل مهم این طرز تفکر این است که دولت جدید آمریکا احتمالاً سیاست‌های سختی را در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، متحدان عرب آمریکا در خلیج‌فارس تصور می‌کنند دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آنها را به حال خود رها کرده و در مقابل به دشمنان آنها نزدیک شده است. آنها دولت اوباما را مقصر افزایش نفوذ و قدرت ایران می‌دانند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: اعتبار، وجهه قدرت و بازدارندگی آمریکا نسبت به گذشته تضعیف شده است. این موضوع پس از آن رخ داد که آمریکا به برخی تعهدات خود پایبند نماند و واکنش ضعیفی به چالش‌های بین‌المللی نشان داد. برخی اوقات فقدان واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و حتی تلاش‌ها برای آسیب وارد کردن به نیروهای آمریکایی نیز انتقادات را علیه دولت اوباما افزایش داد.

برخلاف "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سران کشورهای عربی خواستار لغو برجام در این مرحله نیستند. از نظر آنها لغو توافق هسته‌ای ایران و 1+5  در این برهه از زمان بیش از آنکه منفعت داشته باشد، ضرر دارد.

در دو کنفرانسی که در ماه نوامبر در امارات متحده عربی و بحرین برگزار شد، سران کشورهای عربی در خصوص فعالیت‌های ایران در منطقه و در خصوص افزایش نفوذ ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان ابراز نگرانی کردند.

فوربس با اشاره به این مطلب نوشت: برخی از مقامات عربی در حال حاضر امیدوارند ترامپ تأکید کمتری بر حقوق بشر داشته باشد و آزادی عمل بیشتری برای سرکوب مخالفان داخلی به آنها بدهد. با این حال، بازسازی روابط با کشورهای عربی در حالیکه ترامپ به دنبال روابط دوستانه با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه است، تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد. بسیاری از کشورهای عربی منطقه از برخی از اظهارنظرات ترامپ در خصوص رژیم صهیونیستی نیز ناخرسند هستند به ویژه آنکه اعلام کرده است سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی امیدوارند دولت ترامپ رویکرد سخت‌تری را در قبال ایران اتخاذ کند و به دنبال روابط نزدیک با این کشور نباشد. رژیم‌های عربی امیدوارند دونالد ترامپ با فعالیت‌های ایران در خاورمیانه مقابله کند و حتی تهدید کند که به دلیل حمایت از "بشار اسد"، رئیس‌جمهور سوریه، و حزب‌الله علیه ایران از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

فوربس در پایان نوشت: با وجود این تصورات، ترامپ احتمالاً بیش از اوباما بر موضوعات داخلی آمریکا متمرکز خواهد بود و احتمالاً ترجیح می‌دهد از مداخله شخصی در مسائل خاورمیانه فاصله بگیرد و مداخله آمریکا در منطقه را کاهش دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۵
نگران نباشید اونا فقط پرس میکنن یادتون نیست رذمنده های ما تو جنگ عراق چی کردن تمام ابر قدرتها ترسده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام پشتیبان ولایت فقیه باشید
مطمئن باشید
به مملکت شما آسیب نمیرسد
اینها همه سیاه بازی است دلمون به یه چند برگ کاغذ خوش کردند اولش هم آقا گفت آمریکا قابل اعتماد نیست امروز سر قبر شهیدان شهریاری ورضایی نژاد رفتم حیف از این افراد که دادیم بجاش چی گرفتیم
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۵
بابا ترامپ تاجره و میاد از عربها حمایت میکنه که بیشتر بچاپه اونارو.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۵۱ ۲۳ دی ۱۳۹۵
از این همه ذلت آدم تعجب می کنه وقتی انسان خدا را فراموش کرد نتیجه می شود همین ؛ وقتی انسان از بندگی خداوند قادر متعال سر پیچید باید هم به بندگی شیطان سر نهد و ذلیلانه در مقابل سردمداران کفر زانو بزند درود خدا بر آن مرد الهی خمینی بت شکن که مسیر زندگی ما را در مسیر بندگی خالق هستی قرار داد که امروز مثل این سران ذلیل کشور های عربی مجبور نشویم این ذلت بندگی ترامپ و نتانیاهو را بر جبین خود بچسبانیم هزاران بار بخاطر این نعمت بزرگ خدای را سپاس گفته و به روح بلند امام بزرگوارمان خمینی بت شکن رضوان الله تعالی علیه درود می فرستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۵
چون فکر میکنن ترامپ میخواد برجام رو پاره کنه، خوشحالن. جالبه که برجام چشم اسراییل و سعودیها رو کور کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۵
براما فرقی نمیکنه کی باشه هرکی بخوادبه ایران چپ نگاه کنه چشماشو زنده زنده درمیریم.
آخرین اخبار