روایت خاطراتی از شهدای غواص در خندوانه/ ترسی که با دیدن پوتین پینه بسته فرمانده فرو ریخت!+فیلم

علیرضا دلبریان راوی دفاع مقدس با حضور در خندوانه خاطراتی از شهیدان غواص تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامبد جوان شب گذشته در برنامه «خندوانه» میزبان علیرضا دلبریان راوی دفاع مقدس بود.شقایق دهقان در اولین حضور در سری جدید، استند آپ کمدی خود را پیرامون مشکلات و فایده‌های موبایل و فضای مجازی  اجرا کرد،علیرضا دلبریان هم با حضور در برنامه «خندوانه» خاطراتی از شهدای غواص را با لهجه کاشمری (مشهد) بیان کرد.
دلبریان در ابتدا در خصوص فعالیت‌های این روزهای خود گفت: این روزها در عرصه فرهنگی فعالیت می‌کنم. بیشتر روایتگر دفاع مقدس هستم؛ چرا که وظیفه خودم می‌دانم تا شجاعت همرزمان را به جوانان انتقال دهم.
 
دلبریان در پاسخ به سوال جوان در خصوص زمان  اعزام به جبهه عنوان کرد: من متولد سال ۴۴ هستم و در سال ۶۱ اولین اعزام من به جبهه ممکن شد. در مدتی که در جبهه بودم سعی کردم ترسی که داشتم را بروز ندهم.
وی ادامه داد: اوج فعالیت ما در جبهه غواصی بود. من در واحد تخریب حضور پیدا کردم. ما را برای یک عملیات ویژه انتخاب کرده بودند ٬اما با وجود ترسی که داشتم قبول کردم. عملیات بسیار ویژه بود و مشخص نبود کجا می‌رویم. 

دلبریان در خصوص پذیرفتن این عملیات اظهار داشت: قبل از اعزام فرمانده لشکر برای صحبت آمده بود. من با خودم می‌گفتم که این عملیات را نروم چراکه ترسی در من وجود داشت اما زمانی که سرم را پایین انداختم، چشمم به پوتین پینه بسته فرمانده لشکر افتاد. زمانی که این صحنه را دیدم سرم را بالا آوردم و در دلم گفتم جانم فدای این فرمانده لشکر. من می‌روم. ما برای آموزش غواصی به زیبا کنار رفتیم.

دلبریان راوی دفاع مقدس در خصوص عملیات کربلای چهار و پنج گفت: تمام جنگ یک طرف عملیات کربلای پنج طرف دیگر. عملیات های کربلای چهار و پنج قله های جنگ بودند. درسته ما در عملیات کربلای چهار شکست خوردیم اما باعث پیروزی عملیات کربلای پنج شد.
 
دلبریان با بغض و چشمان خیس  در خصوص شب عملیات چهار بیان کرد: بچه ها زحمات زیادی در آموزش های غواصی کشیده بودند. شب عملیات چه شبی بود؛ خندیدن در شرایط سخت خوب است. باید به ریش دنیا بخندید و بچه ها هم دغدغه دنیا نداشتند. صفا و عشق بین بچه ها وجود داشت. حتی فرمانده لشکر هم در آن شب برای بدرقه بچه‌ها آمده بود و التماس دعا داشت.

دلبریان ادامه داد: به محض اینکه دشمن اولین غواص ما را دید، شروع به تیراندازی کرد. آنها آماده بودند و بچه ها در محاصره قرار گرفتند. عملیات لو رفته بود. یکسری از بچه ها برگشتند اما بقیه مراحلی از عملیات کربلای چهار را  تا زمانی که مهمات داشتند انجام دادند. برخی بچه‌ها اسیر شدند و برخی از غواصان برگشتند. ما عملیات کربلای پنج را بلافاصله شروع کردیم و تا ده کیلومتری بصره رفتیم و دستاورد این عملیات این بود که سازمان ملل و دنیا حقانیت ما را قبول کرد و برای اولین بار گفت صدام متجاوز است.

دلبریان در پاسخ به سوال جوان در خصوص از دست دادن پای خود گفت: در عملیات کربلای پنج در  تاریکی شب در کانال پایم روی مین رفت و اصلا باورم نمیشد روی مین رفتم. بعد با پای قطع شده به سمت آمبولانس رفتم.
 
گزارش از الهام قبادی
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام
عاااالی بود
به جرات میتونم بگم این یکی از آموزنده ترین و کمدی ترین قسمت های خندوانه بود
وااااقعا عااالی بود ...
درود بر آقای دلبریان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ دی ۱۳۹۵
برنامه دیشب عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۳۰ ۲۳ دی ۱۳۹۵
این برنامه خندوانه فوق العاده زیبا بود.
خدا کنه این طور موضوعات بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۱۳:۵۹ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام
به نظر من يكي از بهترين برنامه هاي 4 فصل خندوانه بود واقعا از برنامه لذت بردم
Australia
مقدم ـ گوارشک
۱۲:۳۰ ۲۳ دی ۱۳۹۵
خدا عمر بده آقای دلبریان ـ ماشاا... یک پا کمدین ـ من اینقدر خندیدم که گریم گرفت ـ خوشم اومد خوب حال جوان و گرفت ـ یک سالی بود اینطور نخندیده بودم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۱ ۲۳ دی ۱۳۹۵
من بیشتر روایتگری های آقای دلبریان رو شنیده ام ، بزرگترین آرزوش شهادته ، خیلی دوست داره هر چه زوتر بره پییش رفقای شهیدش، خیلی مرد کار درستیه ، ولی ما براش دعا شهید عاصمی رو می کنیم که همرزمش بوده شهید عاصمی می گه : شب عملیات بود بچه ها هر کدوم دعایی می کردند فکر کردم چه دعایی بکنم به بهتر باشه ، این به ذهنم رسید خدایا من خودم را وقف اسلام کردم اگر با شهادت من اسلام زنده نگه داشته می شود پس هر چه زودتر شهادت را نصیبم کن و اگه با زنده ماندم می توانیم به اسلام بیشتر خدمت کنم پس زنده بمانم و به اسلام و مسلمین کمک کن.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۵
سلام بسیار این برنامه زیبا بود من لذت بردم .در کنار روایت شهدا و اشکها حاوی شیرینی و جذابیت بود و سراسر خنده
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۵
هم با خاطرات ایشون گریه کردیم هم خندیدیم.درود بر شرف رزمنده ها و جانبازان و شهدا.باید خدا رو شکر کنیم چون امنیتی رو که داریم از وجود نازنین این افراد است.برنامه بسیار عالی بود بسیار عالی
آخرین اخبار