یورونیوز گزارش داد:

چینی‌ها نگران پیامدهای منفی روی کار آمدن ترامپ

چینی‌ها نگران پیامدهای منفی روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بر اقتصاد و صادرات خود هستند.

چینی‌ها نگران پیامدهای منفی روی کار آمدن ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز، سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، که از مشخصه های آن می توان به کاهش مالیات برای شرکت های آمریکایی، اصلاح نظام سلامت و بهداشت، سرمایه گذاری های گسترده در زیرساخت‌ها و بازنگری در توافقنامه های تجاری اشاره کرد باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان شده است. 

دونالد ترامپ در اطراف خود افرادی را جمع کرده است که جنون جنگ اقتصادی دارند. 

وعده ترامپ برای افزایش اشتغال‌زایی در آمریکا همه نگاه‌ها را متوجه چین کرده است که به باور ترامپ اقدامات اقتصادی این کشور اصلا عادلانه نیست. 

چین اکنون نگران اجرای سیاست حمایت گرایی اقتصادی (حمایت از ‏‏صنایع و تولیدات داخلی ‏از ‏طریق ‏افزایش تعرفه های گمرکی ‏بر ‏کالا، تجهیزات و خدمات ‏وارداتی)‏ در آمریکاست.

چین از اینکه ترامپ فردی مانند رابرت لایتایزر را به سمت ریاست تجارت خارجی آمریکا انتخاب کرده است با توجه به پیشینه حمایت گرایی وی، بسیار نگران شده است.

وی که در گذشته در دولت ریگان نیز کار کرده است بارها از شیوه داد و ستد های بازرگانی و تجاری چین انتقاد کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تلاش می کند اوضاع را آرام کند. وی در این باره گفت چین و آمریکا همکاری های خیلی زیادی بر اساس تامین منافع مشترک دارند. وی افزود درباره مشکلات اقتصادی و مالی که دو کشور با هم دارند دو طرف باید به فکر راه حلی مقتضی بر اساس احترام دو جانبه باشد.

چین نگران پیامدهای روی کار آمدن دولت ترامپ بر اقتصاد و صادرات خود است. چون ترامپ اعلام کرده است برای محصولاتی که از چین وارد کشور می شوند مالیات 45 درصدی خواهد بست. همین تهدید باعث کاهش ارزش یوان شده است و بانک مرکزی برای جلوگیری از این روند میلیاردها دلار وارد بازار کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار