اشتغال زایی گسترده حوزه زیست فناوری در کشور

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری گفت: حوزه زیست فناوری در کشور سبب اشتغال زایی و ارتقاء سطح کیفی محیط زیست در کشور می شود.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه زیست فناوری در اشتغال جوانان دانشگاهی اظهار داشت: به تازگی در کشور فعالیت های اقتصادی خوبی در زمینه زیست فناوری صورت گرفته است و بسیاری از جوانان صاحب ایده و نخبگان دانشگاهی در این حوزه مشغول به کار و تحقیق هستند.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در دنیا سالانه بیش از دو تریون دلار از فروش محصولات فناور خود سود به دست می آورند و این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای این حوزه و بازار هدف داخلی و بین المللی است.

قانعی ادامه داد: حوزه زیست فناوری علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان سبب محافظت از محیط زیست کشور می شود و گردش مالی خوبی را به همراه دارد به طوری که مقوله زیست فناوری در دنیا می تواند مشکلات منابع طبیعی را بر طرف کند.

وی عنوان کرد: حوزه زیست فناوری در شاخه های مختلف آن در حدود 22 میلیون شغل ایجاد کرده است که این تعداد در اتحادیه اروپا به میزان 9 درصد است.

قانعی گفت: با حمایت مسئولان کشور رشد علمی با سرعت بیشتری صورت می گیرد و این کار جز با همکاری همه ارگان ها و نهاد ها انجام نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.