فرماندار گناوه؛

اعتیاد همه افراد و گروه های جامعه را تهدید می کند

فرماندار گناوه گفت: در بحث آمار آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد به موادمخدر در جامعه نباید مخفی کاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه در همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب ها اجتماعی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در دیداری که دولتمردان دولت یازدهم با رهبری داشتند، ایشان فرمودند' حداقل ماهی یکبار آمار و گزارش ها به حضورشان ارایه و سعی کنید که مسائل را اجتماعی کرده و مخفی کاری نداشته باشید'.

وی با اشاره به آمارهای مختلفی که در این ارتباط بیان می شود، گفت: طبق نظر سنجی که از مردم صورت گرفته بیشتر معتقدند، اعتیاد سرمنشا آسیب های اجتماعی است.

فرماندارگناوه افزود: در بحث جنسیت که بحث مهمی است و در گذشته تصور بر این بود که اعتیاد ویژه آقایان است اما اکنون بیشتر زنانی که در خانواده با این مشکل روبرو هستند نه تنها آن را حل نکرده اند، بلکه خود نیز به آن مبتلا شدند.

وی بیان کرد: دسترسی به مواد مخدر بسیار آسان است و اگر کسی اراده کند که ازآن استفاده کند در مدت 7 تا 10 دقیقه در اختیارش قرا می گیرد.

پاک نژاد افزود: فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری و کنترل در برابر اعتیاد به موادمخدر ضرورت دارد که در اجرای آن به همکاری و همدلی آحاد و گروه های جامعه و رسانه ها نیاز است.

مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) گناوهگفت: معضل اعتیاد هزینه های بسیاری بر افراد تحمیل و باعث مختل شدن روابط خانوادگی می شود.

مراد شمس الدینی افزود: فرزندانی که در خانواده های معتاد رشد می یابند در معرض مشکلات عدیده ای مانند افسردگی و بزهکاری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اعتیاد همه افراد و گروه های جامعه را تهدید می کند، گفت: از آنجا که هزینه آموزش و پیشگیری، کمتر از درمان است کمیته امداد در این زمینه کارگاه های مختلف آموزشی در طول سال برای خانواده های تحت پوشش در برنامه کاری خود قرار داده که موضوع پیشگیری از اعتیاد یکی از آنهاست.

وی اظهارکرد: در برنامه پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارت های زندگی براساس برنامه ابلاغی نظام جامع آموزش به خانواده ها انجام می شود.

وی گفت : امسال بیش از 12 کارگاه در سطح شهرستان برگزار شده که جمعیت هدف دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد است.

دراین همایش، حمید عبدعلی مدیر آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهر به عنوان کارشناس درخصوص زیان های استفاده از مواد و راههای پیشگیری و درمان آن مطالبی برای شرکت کنندگان بیان کرد.

وی افزود: بحث مواد مخدر بسیار گسترده است و همه اقشار را می تواند درگیر خود کند. خانواده ها و همه افراد جامعه باید با فرآیند شکل گیری این آسیب آشنا شوند تا بتوانند به این مواد نه بگویند و یک عمردر برابر این پدیده خانماسوز بیمه شوند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.