سه هزار و 200 ایرانی محبوس در زندان های خارج

سه هزار و 200 ایرانی در زندان های خارج از کشور محبوس هستند.

حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه امروز در حاشیه شورای هم اندیشی گزینش مازندران در ساری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با تلاش وزارت امور خارجه یک سوم این زندانیان سالانه آزاد، عفو و یا بر اساس قانون انتقال محکومان، به کشور منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 96 درخواست شده بود مبلغی برای حمایت از زندانیان خارج از کشور، تامین وکیل و یا حتی خرید مدت زمان زندانی این افراد در نظر گرفته شود، افزود: هیچ بودجه ای امسال در این زمینه مصوب نشده است.

وی گفت: با توجه به گران بودن حق الوکاله در خارج از کشور، اختصاص بودجه میلیاردی برای رهایی همه زندانیان شاید ممکن نباشد اما اختصاص مبالغ اندک می تواند به زندانی بودن تعدادی از بانوان یا بیماران ایرانی محبوس در زندان های خارج از کشور پایان دهد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به کاهش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با کاهش مهاجرت ایرانیان، صدور گذرنامه برای سفر به ایران به طور میانگین سالانه 20 درصد افزایش یافته است.

قشقاوی اجرای طرح تسهیل ورود ایرانیان به خارج از کشور را از عوامل کاهش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور اعلام کرد و افزود: بر اساس این طرح همه ایرانیان خارج از کشور حتی اپوزیسیون جمهوری اسلامی تابعیت ایرانی دارند و بر اساس قانون هیچ مقامی نمی تواند تابعیت ایرانی بودن کسی را سلب و یا درباره تابعیت مضاعف او سوال کند.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود:این موضوع درباره مدیران دوتابعیتی صادق نیست چرا که دو تابعیتی بودن مدیران خلاف قانون است.

وی افزود: صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه ها اکنون برای اتباع 180 کشور فراهم است و بر این اساس هر شخصی از هر کجای دنیا می تواند از طریق اینترنت درخواست ویزا کرده و با دریافت یک کُد در فرودگاه کشورمان، ویزا دریافت کند.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه امکان صدور این ویزا اکنون در فرودگاه بین المللی شیراز فراهم شده است، افزود: سامانه صدور ویزای الکترونیکی فرودگاهی در فرودگاه ارومیه تا هفته آینده و در فرودگاه تبریز نیز تا چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش امکانات در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و تقویت نمایندگی وزارت خارجه در مازندران این سامانه در این فرودگاه نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار