معاون علمی فناوری رییس جمهور در جمع خبرنگاران؛

فناوری اطلاعات کمک حال بهداشت و سلامت کشور است/ حمایت همه‌جانبه معاونت علمی از پروژه‌های نرم‌افزاری/ هجوم آنفلوآنزای مرغی به 11 استان کشور


معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: توسعه IT در حوزه دام و طیور سبب ارتقای سطح کیفی بهداشت جامعه می‌شود و معاونت علمی از این نوع پروژه‌ها در زمینه بهبود سلامت مردم حمابت می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم رونمایی از اپلیکیشن سامانه ردیابی دام زنده (اسب) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بخش تغذیه اظهار داشت: بخش غذا یک مسئله جدی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته و آزمایشگاه جدیدی در سازمان غذا و دارو با قابلیت نفوذ تشخیص آلاینده‌ها و تقلب‌های غذایی تأسیس شده است.

وی بیان کرد: توسعه تکنولوژی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان در پزشکی، واکسن و دام بسیار پررنگ است به طوری که در سال‌های گذشته واردات بالایی از واکسن در کشور صورت می‌گرفت اما امروزه با بازاریابی خوب، شرکت‌های دانش بنیان توانستند دارو و واکسن‌های نیاز داخل را تولید کنند و زمینه همکاری در این حوزه‌ها بسیار زیاد است و معاونت علمی فناوری از این پروژه‌ها حمایت همه جانبه می‌کند.

ستاری ادامه داد: در حوزه فناوری و اینترنت، سازمان دامپزشکی اخیرا به صورت جدی ورود پیدا کرده و با توسعه این بخش سبب اشتغال زیاد و تضمین سلامت مردم جامعه شده است.

آنفلوآنزای مرغی 11 استان کشور را درگیر کرده است
در ادامه مراسم خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سامانه ردیابی "اسب" سیزدهمین نرم‌افزاری بود که امروز رونمایی شد و هدف آن تأمین سلامت و بهداشت این حیوان بود.

وی بیان کرد: هم اکنون سازمان دامپزشکی در یک شاهراه الکترونیکی سلامت دام و طیور را تضمین می‌کند و این سامانه با هدف افزایش سطح سلامت دام طراحی شده است.

خلج در رابطه با بیماری آنفلوآنزای مرغی تأکید کرد: با تلاش‌های فراوان این سازمان شفاف سازی خوبی در این زمینه صورت گرفته است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 11 استان کشور با این تهاجم مواجه بودند که استان آذربایجان غربی 21 روز، تهران 2 هفته، گلستان 18 روز و استان‌های گیلان و مرکزی و قم با تلاش فراوان توانستند 10 روز پاک را تجربه کنند.

وی ادامه داد: آنفلوآنزای مرغی صادرات فرآورده‌های دامی را تحت تأثیر قرار داده است و شروع مجدد صادرات فرآورده‌های گوشتی کشور پس از 21 روز از آخرین گزارش اعلام شده در مورد این بیماری است که متأسفانه کشور عراق زمان واردات گوشت از کشورمان را سه ماه اعلام کرده است.

وی یادآور شد: کشورهای منطقه با مشاهده توانمندی‌های ما می‌توانند اعتماد بیشتری به سازمان دام پزشکی کشور پیدا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار