ساری،

کشف 79 درصد جرایم رایانه ای

79 درصد جرایم رایانه ای در مازندران کشف می شود.

سردارسيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی مازندران در جمع معاونان و روسای پليس های تخصصی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: برداشت غيرمجاز از حساب بانکی، هتک حيثت و نشر اکاذيب و کلاهبرداری های اينترنتی ، از جمله جرايم شايع در سطح استان است.

وی با تاکيد بر شناسايی تهديدات و آسيب های اجتماعی فضای مجازی و مقابله با آن، بر استفاده از بسترهای نوين رسانه ای در راستای تقويت سرمايه اجتماعی و ارتقاء منزلت پليس تاکيد کرد و افزود: بايد با اطلاع رسانی وآگاهسازی عمومی و استفاده از همه ظرفيت های درون و برون سازمانی با اين تهديدات و آسيب ها مقابله کرد.

سردار ميرفيضی، برگزاری جلسات آموزش همگانی و استفاده از ظرفيت رسانه های گروهی را در راستای آگاهسازی عمومی و افزايش سواد رسانه ای افراد در مواجه با اين تهديدات مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: آشنايی افراد با تهديدات و آسيب های فضای مجازی نقش موثری در کاهش جرايم در اين فضا دارد.

فرمانده انتظامي استان افزود:خانواده ها بايد ضمن آشنايی با فضا مجازی،تهديدات و آسيب ها، همواره مراقب فرزندان خود باشند تا در دام افراد شياد و مجرمان قرار نگيرند.

وی با تاکيد بر بهره گيری هوشمندانه از ظرفيت و بسترهای نوين رسانه ای در عصر اطلاع رسانی، گفت:بايد از اين ظرفيت ايجاد شده در راستای افزايش سرمايه اجتماعی و ارتقاء منزلت اجتماعی پليس استفاده کرد.

سردار ميرفيضی مقابله با عمليات روانی دشمن و استفاده درست از بسترهای نوين رسانه ای را در تقويت سرمايه اجتماعی پليس و افزايش منزلت اجتماعی مهم دانست و افزود: نقش سازمان ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی در همکاری و تعامل با پليس برای توليد محتوا از اهميت بسزايی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.