اردبیل؛

ضرورت توسعه اقتصادی در اردبیل توجه به صنایع خرد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی لازم است به صنایع خرد و متوسط در استان توجه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی افزود: تعداد صنایع بزرگ بر اساس تعاریف در استان محدود است اما برای توسعه اقتصادی نباید صرف ایجاد صنایع بزرگ را مدنظر قرار داد.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از موفقیت اقتصادی کشورهای توسعه یافته به واسطه صنایع کوچک و متوسط است و به عنوان مثال ۹۰ درصد صادرات هندوستان از محل صنایع خرد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: تجربه کشورها نشان می‌دهد صنایع خرد و متوسط خود می‌تواند نقش کلیدی در توسعه اقتصادی یک منطقه ایفا کند.

عاملی افزود: در واقع آنچه اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد استانداردهای لازم برای ایجاد صنایع خرد است و در صورتی که صنعت کوچکی با تبعیت از استانداردهای مناسب راه‌اندازی شود می‌تواند تأثیرات مطلوبی در اقتصاد منطقه ایفا کند.

وی گفت: در خود استان اردبیل طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به صنایع خرد و متوسط شده و در حال حاضر ۵۵ طرح نیز در اولویت قرار گرفته تا به صورت ویژه بررسی شده و به فرجام برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: از این تعداد هشت طرح به بهره‌برداری رسیده و در آینده نزدیک سه مورد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی به پیگیری طرح‌های صنعتی کوچک در استان به صورت هفتگی اشاره کرد و افزود: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و راهکاری برای آن ارائه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.