نامه ضد روسی 17 مقام اروپایی به ترامپ

هفده مقام کنونی و سابق اروپا با ارسال نامه‌ای به ترامپ مدعی شدند رئیس جمهور روسیه خواهان بزرگی آمریکا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست؛ 17 مقامات کنونی و سابق کشورهای اروپای مرکزی و شرقی روز گذشته در نامه‌ای به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، با اشاره به شعار انتخاباتی وی مدعی شدند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی‌خواهد آمریکا دوباره به یک کشور بزرگ تبدیل شود.
 
این نامه به امضای "روزن پلیفنلیف"، رئیس جمهور کنونی بلغارستان، و 16 نفر از مقام‌های سابق اروپایی رسیده است. 17 مقام اروپایی یادشده در این نامه مدعی شده‌اند: "ما به عنوان متحدان اروپایی واشنگتن از دولت و کنگره جدید آمریکا می‌خواهیم که در دفاع از منافع و اهداف مشترک شامل صلح، قدرت آتلانتیک و آزادی، ثابت قدم باشند."

در این نامه تاکید شده است که آنها از انتخاب ترامپ استقبال می‌کنند و مشتاق همکاری با دولت جدید آمریکا برای تقویت روابط "ترنس آتلانتیک" هستند. 

نویسندگان نامه در عین حال هشدار دادند که چنانچه ترامپ بخواهد مسیر دیگری برود و با پوتین همراه شود، این اقدام پیامدهای منفی بسیاری برای اروپا و آمریکا خواهد داشت. 

"ترایان باسیسکو"، رئیس جمهور سابق رومانی، "توماس هندریک ایلوس"، رئیس جمهور سابق استونی، "وایرا ویکه فرایبرگا"، رئیس جمهور سابق لتونی، و "کارل بیلت"، وزیر امور خارجه سابق استونی، از جمله دیگر امضاکنندگان نامه به ترامپ هستند. 

روابط دونالد ترامپ با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، موجب نگرانی بسیاری از متحدان سنتی آمریکا شده است؛ اما در این میان سران کشورهای متحد آمریکا در اروپای مرکزی و شرقی بیش از دیگران نگران شده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار