کرمانشاه؛

پایش دریاچه سد "گاوشان" از نظر آنفلوآنزای پرندگان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پایش دریاچه سد "گاوشان" از نظر آنفلوآنزای پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا حیدری گفت: دریاچه پشت سد گاوشان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان‌های کرمانشاه و کردستان در راستای پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مورد بازدید قرار گرفت.مورد مشکوکی در این سد مشاهده نشده است.


وی ادامه داد:از صیادان ماهی مستقر بر روی دریاچه پشت سد نیز سوالاتی مبنی بر وجود تلفات پرندگان در سد پرسیده شد که هیچ یک وجود موردی از تلفات را تایید نکردند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور،  زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شماره‌های تلفن ضروری نیز در اختیار صیادان قرار داده شد تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات، در اسرع وقت نزدیک ترین شبکه دامپزشکی را مطلع کنند.

وی با بیان اینکه  آب موجود در مخزن سدها و دریاچه‌ها جاذبه خوبی برای پرندگان مهاجر است، تاکید کرد: این مناطق نقش مهمی در انتقال برخی بیماری‌ها به طیور بومی و صنعتی دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار