تبریز؛

رشد 12 درصدی تشکیل پرونده قاچاق در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری بیش از 12 هزار و 959 مورد بازرسی انجام دادیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عطاپور در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه گفت: در همین مدت  526 فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی افزود:اخیرا دستورالعملی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریافت کردیم که نقش اتحادیه‌ها در بحث مبارزه با قاچاق را پر رنگ‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه تعامل با اتحادیه‌ها و سپردن وظایف و تکالیفی که در قانون وجود دارد به خود اتحادیه‌ها منجر به نتایج بهتری خواهد شد، افزود: اتحادیه‌ها فرهنگ‌سازی و تبلیغ مورد نیاز را انجام می‌دهند تا اعضا و صنوف به درک عمیقی برسند که قاچاق چه آسیب‌هایی در اقتصاد و اجتماع دارد.
عطاپور خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به اینجا برسیم که اتحادیه‌ها و خود صنوف با درک عمیق به اهمیت موضوع، ورود یابند چرا که معتقدیم اقدامات سلبی شاید در کوتاه مدت اثراتی داشته باشد ولی در بلند مدت اثرات چندانی نخواهد داشت و امروز در بررسی‌ها متوجه می‌شویم ورود اتحادیه‌ها به عرصه نظارت، میزان عرضه کالاهای قاچاق در جامعه را کاهش داده‌اند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اخیرا اتحادیه کامپیوتر و انفورماتیک 10 هزار و 800 کالا را رصد و در عاملان اصلی کالاهای قاچاق را شناسایی کردند و در نهایت همان واحدهای عامل فروش قاچاق قانع شدند که این کالاها را از سطح عرضه خارج کنند.
وی با بیان اینکه کارگروه نظارت و پیشگیری از عرضه کالاهای قاچاق در اتحادیه کامپیوتر و کفاشان شکل گرفته است، افزود: اتحادیه کفاشان نیز 100 واحد در تبریز شناسایی کردند که به هیچ وجه کالای خارجی نمی‌فروشند.
عطاپور ابراز داشت: نزدیک 10 جلسه با اتحادیه کفش برگزار کردیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که برای اینکه کالای قاچاقی نفروشیم این صنف را باید توانمند و مسائل مبتلابه صنعت دیرین کفش را حل کنیم.
وی توضیح داد: 46 هزار و 844 مورد پیامک از طریق 17 اتحادیه در رابطه با اهمیت خرید و فروش کالای داخلی به اعضا اطلاع رسانی کرده‌اند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.