رویترز: بهبود اقتصادی ایران و افزایش فروش پژو سیتروئن

رویترز در گزارشی نوشت بهبود اقتصادی ایران و رونق گرفتن بازار خودرو در اروپا موجب افزایش فروش محصولات سیتروئن در سال 2016 شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مقامات کمپانی فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کردند تحویل جهانی خودرو این شرکت در سال گذشته 5.8 درصد افزایش یافت که این مهم تحت تاثیر فروش موفق برند پژو در ایران و تداوم احیای بازار خودروی اروپا به دست آمد.

سیتروئن امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش جهانی گروه پژو سیتروئن به 3 میلیون و 146 هزار دستگاه خودرو در سال 2016 در مقایسه با 2 میلیون و 972 هزار دستگاه خودرو در سال 2015 افزایش یافت.

این حجم از فروش محصولات پژو نشان‌دهنده بهترین عملکرد سالانه خودروساز فرانسوی از سال 2010 بوده و برای نخستین‌بار از سال 2011 فروش این شرکت از مرز سه میلیون خودرو عبور کرده است.

سطح فروش محصولات پژو سیتروئن 3.56 درصد در اروپا و 112.8 درصد در منطقه خاورمیانه و آفریقا افزایش یافت. فروش موفق پژو در خاورمیانه در نتیجه سود بردن این شرکت از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به دست آمد.

البته پژو در آسیای شرقی چندان عملکرد جالب توجهی نداشت بطوریکه حجم فروش محصولات پژو سیتروئن در چین و جنوب شرق آسیا 16 درصد کاهش یافت.

پژو سیتروئن قصد دارد در یک برنامه بلند مدت، حجم فروش محصولات خود را تا سال 2021، 30 درصد افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود درآمد پژو سیتروئن در سال 2018، 10 درصد نسبت به درآمد سال 2015 بیشتر باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار