کرمان؛

رودبار جنوب بزرگترین مرکز پرورش شتر

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: این شهرستان با پرورش بیش از هشت هزار و 500 نفر شتر، یکی از بزرگترین مراکز پرورش شتر در استان کرمان است.

رودبار جنوب بزرگترین مرکز پرورش شتر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محسن سعیدی مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب با اشاره به اینکه شتر در شرایط سخت و با کمترین هزینه پرورش می یابد و این امر پرورش شتر را به یکی از پرسودترین فعالیت های اقتصادی تبدیل کرده است، اظهار داشت: شهرستان رودبار جنوب دارای ظرفیت و استعدادهای فراوانی در زمینه پرورش شتر است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب تصریح کرد: این شهرستان با پرورش بیش از هشت هزار و 500 نفر شتر، یکی از بزرگترین مراکز پرورش شتر در استان کرمان است.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر در منطقه جنوب کرمان خاطر نشان کرد: مردم این مناطق می توانند بجای کشت محصولات پرمصرف در آب به پرورش شتر بپردازند.

سعیدی با بیان اینکه پرورش شتر از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و محصولات تولیدی این صنعت علاوه بر مصرف داخلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار مناسبی دارد؛ تصریح کرد: انواع محصول تولیدی از پرورش شتر در رودبار جنوب به طور کامل ارگانیک بوده و به همین دلیل مردم برای مصرف این فراورده رغبت بیشتری نشان می دهند.

وی یادآورشد: طرح پرورش شتر مورد حمایت دولت قرار دارد لذا متقاضیان دریافت تسهیلات در این بخش به سازمان جهاد کشاورزی ریگان مراجعه کنند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: کرمان ، پرورش ، شتر ، رودبار ، جنوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار