آیا سامسونگ اپل را پشت سر می گذارد؟

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که فاصله بین سود عملیاتی اپل و سامسونگ به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سامسونگ الکترونیک نرخ سود عملیاتی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ را ۱۷ درصد اعلام کرد؛ این امر بدین معنی است که سامسونگ توانسته شکاف خود را با اپل از لحاظ  سود عملیاتی پایین بیاورد. با توجه به گزارش BusinessKorea در هشتم ژانویه، فروش و سود عملیاتی سامسونگ به ترتیب ۴۴.۳ و ۹.۲ میلیارد دلار برای سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۶ برآورد شد که معادل نرخ حاشیه سود ۱۷.۳۶ درصد است. با وجود اینکه گلکسی نوت 7 شکست مفتضحانه‌ای برای غول آسیایی دنیای تکنولوژی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ رقم زد؛ اما آمار اعلام‌شده، بالاترین ارقام در دو سال اخیر برای سامسونگ است.

دلیل افزایش فروش سامسونگ را می‌توان عملکرد قوی گلکسی S7 همراه با رونق در صنعت نیمه‌هادی دانست. در حال حاضر اپل و سامسونگ رهبران بازار تلفن‌های هوشمند در جهان هستند، اما اپل همیشه از لحاظ نرخ بازگشت فروش از سامسونگ جلوتر بود. بزرگ‌ترین شکاف میان دو تولیدکننده به دو سال پیش برمی‌گردد که نرخ بازگشت فروش برای اپل و سامسونگ به ترتیب ۳۱.۸۶ درصد و ۱۱.۵۲ درصد در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۵ گزارش شد. سال ۲۰۱۵ بهترین سال مالی برای کوپرتینویی‌ها بود که سهم بزرگی از بازار را تصاحب کردند. در هر صورت، همه چیز برای اپل تغییر کرده است و اپل هم از لحاظ فروش و هم از نظر سود عملیاتی در ۱۵ سال اخیر عقب کشیده است. به‌علاوه اینکه تولید آیفون 7 با کاهشی ۱۰ درصدی مواجه بود که نهایتا منجر به کاهش فروش اپل شد.

کارشناسانِ تیم کوک، نرخ سود عملیاتی اپل را در سه‌ماهه آخر ۲۰۱۶، ۲۰ درصد گزارش دادند که پایین‌ترین شکاف میان اپل و سامسونگ یعنی فاصله ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/
برچسب ها: اپل ، سامسونگ ، سود ، معادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.