اشتون کار‌تر: در خصوص کره شمالی و ایران، با روسیه همکاری سازنده‌ای داشته‌ایم

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد با وجود اختلافات این کشور با روسیه، مسکو و واشنگتن به شکل فزاینده‌ای در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس­، اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پنتاگون تصریح کرد با وجود اختلافات در خصوص مسائل اوکراین و سوریه، مسکو و واشنگتن به شکل فزاینده‌ای مشغول همکاری با یکدیگر در سایر زمینه‌ها بوده‌اند. 

وی در اینباره گفت: «ما اختلافاتی جدی با روسیه داریم. این موضوع، بحث از هشدار نیست، بلکه بحث از قضاوت راهبردی است. ما نگرانی‌هایی جدی در خصوص فعالیت‌های آن‌ها (روسیه) در اوکراین داشته‌ایم. ما در خصوص کره شمالی و ایران، با روسیه همکاری سازنده‌ای داشته‌ایم.» 

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره اتهامات برضد روسیه در خصوص حملات سایبری در زمان کارزارهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، گفت: «رویکرد آمریکا در قبال روسیه، رویکردی قدرتمند و متوازن است. قدرتمند، ­از این لحاظ که سرمایه‌گذاری‌ها را به طور خاص، به گونه‌ای انجام می‌دهیم که توانایی ادامه نظارت و بازدارندگی روسیه را داشته باشیم، و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خود را در ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به گونه‌ای انجام می‌دهیم که آن‌ها (ناتو) بتوانند در مقابل روسیه با قدرت بایستند.» 

پیش‌تر، دستگاه اطلاعاتی آمریکا گزارشی را در خصوص حملات سایبری منسوب به روسیه منتشر کرد که بر اساس آن‌ها، اداره اصلی اطلاعات ستاد ارتش نیروهای مسلح روسیه، اطلاعات محرمانه‌ای را درباره حزب دموکرات آمریکا به پایگاه «ویکی لیکس»، پایگاه اینترنتی «دی سی لیکس» و یک عامل حملات سایبری (هکر) به نام مستعار «گوسیفر ۲/۰» ارائه کرد. مسکو ایفای هر گونه نقش در این حملات سایبری را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار