اف بی آی: روسیه با حمله سایبری اطلاعاتی را به دست آورده است

رئیس پلیس فدرال آمریکا مدعی شد روسیه توانسته با حملات سایبری اطلاعاتی را به دست بیاورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز سه شنبه اعلام کرد هیچ شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد که روسیه با موفقیت توانسته باشد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یا کمیته ملی جمهوریخواهان را هدف حمله سایبری قرار داده باشد.

«جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال آمریکا در سخنرانی خود خطاب به کنگره آمریکا، از پاسخ دادن به این پرسش خودداری کرد که آیا پلیس فدرال آمریکا، در حال تحقیق درباره احتمال وجود ارتباط میان دستیاران ترامپ و روسیه است.

اعلام این موضوع در حالی است که آژانس های اطلاعاتی آمریکا روز جمعه گزارشی را اعلام کردند که در آن آمده است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دستور آغاز تلاش هایی را داد که هدف آن افزایش بخت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و بی اعتبار شدن کلینتون بود.

این گزارش که بخش هایی از آن به علت محرمانه بودن حذف شده، بارز ترین توضیح دولت آمریکا به مردم در خصوص کارزار روسیه برای تحت تاثیر قرار دادن فرآیند انتخابات در این کشور است. این در حالی است که مقامات روسیه هر گونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده اند.

«کامی» در این باره گفت: "ما به هیچ شواهدی در این خصوص دست پیدا نکردیم که کارزار ترامپ، یا کمیته ملی جمهوریخواهان، با موفقیت هدف حمله سایبری قرار گرفته است."

وی افزود شواهد حاکی از آن است که روسیه، کارزارهای سیاسی جمهوریخواهان را در سطح ایالتی هدف حمله سایبری قرار داده است و این موضوع، در خصوص دامنه های پست الکترونیک "قدیمی" کمیته ملی جمهوریخواهان نیز صحت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار