دستگیری مزاحمان تلگرامی در رشت، صومعه سرا و آستارا

‍ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری مزاحمان تلگرامی در شهرستان های رشت، صومعه سرا و آستارا خبر داد.

دستگیری مزاحمان تلگرامی در رشت، صومعه سرا و آستاراسرهنگ ايرج محمدخانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، صومعه سرا و آستارا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر ايجاد مزاحمت برای آنان از طريق تلگرام، موضوع در دستورکار پليس فتا قرار گرفت. 

سرهنگ محمدخانی افزود: ماموران پليس فتا با اقدامات فنی و پليسی ضمن شناسايي مزاحمان  تلگرامي كه یک زن و دو مرد بودند، با هماهنگي مقام قضايي آنها را در رشت، صومعه سرا و آستارا دستگير و به پليس فتا انتقال دادند. 

وی اظهار داشت: متهمان با توجه به ادله ديجيتال كشف شده به صراحت به بزه انتسابي خود اعتراف و انگیزه خود را از اين كار تسویه حساب شخصی و غیر اخلاقی، عنوان کردند. 

رئيس پليس فتا ادامه داد: متهمان که 34 ساله اهل و ساکن صومعه سرا و 29 ساله اهل و ساکن رشت و 23 ساله اهل و ساکن آستارا بودند، جهت سير مراحل قانونی تحويل دادسراي عمومی و انقلاب شهرستان رشت ، صومعه سرا و استارا شدند. 

سرهنگ محمدخانی با تاکید بر اینکه شهروندان در انتخاب پيام رسان های موبايلی شرکت های بيگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنيت اطلاعات شخصی را باید جدی بگيرند، افزود: کاربران در ارتباط ، انتشار و اشتراک ، تقوای رسانه ای را رعايت کنند. 

اين مقام انتظامی خواستار استفاده از نرم افزارهای پيام رسان ايرانی از سوي شهروندان شد و گفت: کاربران برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند . 

رئیس پلیس فتا گیلان در پايان خاطرنشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشانی Gfata@police.ir گزارش كنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.