اصفهان؛

کاهش 20 درصدی سطح زیر کشت گندم در شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: 1350 هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی  عنوان کرد: با وجود تداوم خشكسالي و كاهش شديد منابع آبي و عدم تخصيص آب به كانال مهيار در سال زراعي جاري حدود 3300 هكتار جو در مزارع شهرستان کاشته شده است.
وی اظهار کرد: محصول جو کاشته شده در مزارع شهرستان از ارقام مرغوب از لحاظ كمي و كيفي و سازگار با شرايط آب و هوايي مناطق مختلف شهرستان شامل نصرت، بهرخ، فجر30، يوسف و گوهران در مناطق تحت پوشش شهرستان مورد كاشته شده است كه نسبت به سال گذشته كاهش سطح نداشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: حدود 1350هكتار از اراضي شهرستان تحت پوشش گندم قرار گرفته است كه در اين سطوح علاوه بر بذرهای گواهي شده قبلي، از بذرهای جديدتر با عملكرد كمي و كيفي بالا شامل سيوند و سيروان نيز استفاده شده است.
تاکی ادامه داد: سطوح كاشت گندم نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است،به منظور استفاده بهينه از منابع آبي و افزايش بهره‌وري و نظارت پيشرفته به مراحل كاشت، داشت و برداشت است تا با استفاده از ارقام مرغوب و رفع نيازهاي غذايي، امکان مبارزه با علفهاي هرز و نيز كاهش ضايعات برداشت و بهبود عملكرد در واحد سطح و افزايش توليد نسبت به  سال گذشته با توجه به كاهش سطح زير كشت، فراهم شود.
وی گفت: يكي از شاخص‌هاي بارز شهرستان شهرضا توليد بذرهای گواهي شده مادري است كه در سال زراعي 96-95 حدود 200 هكتار از سطوح كشت اين شهرستان به تكثير بذرهایی گندم شامل سيروان و پارسي اختصاص يافته است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار