تشکیل کمیته‌‌ای مشترک برای رسیدگی به هتک حرمت پزشکان دیر و دشتستان

مسوولان و کارشناسان رسیدگی به حوادث اخیر در مراکز بهداشتی درمانی دیر و طلحه دشتستان با انتشار بیانیه‌ای بر پیگیری حقوقی این حوادث و پیشگیری از تکرار آن تاکید کردند.

تشکیل کمیته‌‌ای مشترک برای رسیدگی به هتک حرمت پزشکان دیر و دشتستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نشست مشترکی با حضور رئیس واعضا هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نمایندگان ارکان مرکزی سازمان نظام پزشکی، نماینده انجمن پزشکان عمومی ایران و اعضای شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان بوشهر و نیز با شرکت نمایندگانی از استانداری استان بوشهر برای رسیدگی به اتفاقات رخ داده در مراکز بهداشتی و درمانی دیر و طلحه دشتستان، در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.
در این جلسه نمایندگان سازمان مرکزی، شورای‌عالی و هیئت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی و نیز نماینده انجمن پزشکان عمومی ایران دیدگاه‌های خود را در خصوص دو اتفاق اخیر بیان و همه اعضا تاکید کردند:
۱- سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعرض به حریم مراکز بهداشتی درمانی و نیز ضرب و شتم و هتک حرمت پزشکان و سایر کارکنان مراکز بهداشتی درمانی را به اتفاق و به شدت محکوم می‌کند.
۲- با تاکید بر مجازات عاملان حوادث از سوی مسئولین قضائی استان، مقرر شد کار‌های حقوقی نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هماهنگ باشد و تاحصول نتیجه دنبال شود.
۳- هرچند که جامعه پزشکی همواره در برابر ناملایمات صبور و با سعه صدر در کنار مردم بوده است، لیکن بروز و تکرر این گونه حوادث چهره مثبت این استان را در اذهان جامعه پزشکی مخدوش می‌کند و به عنوان یک استان نا امن جلوه خواهد داد، حاضران ضمن تقبیح حوادث اخیر اعلام می‌کنند این گونه اعمال هیچ سنخیتی با فرهنگ و شعور بالای مردم فهیم استان بوشهر که بر اساس شواهد تاریخی از نجیب‌ترین مردمان این سرزمین هستند، نداشته و ندارد.
۴-دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حسب وظایف ذاتی و سازمانی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود با پیگیری مستقل و مجدانه دعاوی قضایی از طریق مقامات قضایی، سیاسی، امنیتی استان با قاطعیت و جدیت بی وقفه تا دستیابی به نتایج عادلانه حقوق تضیع شده پزشکان تحت پوشش خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و برای پیشگیری از هر گونه حوادث مشابه نسبت به برخورد ریشه‌ای در تامین امنیت و رعایت شان جامعه پزشکی و کارکنان مربوط اقدام می‌کند.
۵- سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، شورای هماهنگی نظام پزشکی استان بوشهر و انجمن پزشکان عمومی ایران اقدامات و پیگیری‌های لازم را از نظر ابعاد عمومی وخصوصی جرم در دفاع از احقاق حقوق همکاران انجام و تا حصول خواسته به حق جامعه پزشکی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
۶- حاضران در نشست فوق بر لزوم کار فرهنگی ریشه دار برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید و اعلام کردند حملات ناجوانمردانه و غیر اخلاقی به جامعه خدوم پزشکی ایران در سالیان اخیر، بی ارتباط با تکرار بروز اتفاقات غم انگیز نظیر حوادث یادشده نیست.
۷- برای وحدت رویه و تسریع در احقاق حقوق پزشکان مورد نظر در دو شهرستان دیر و دشتستان، کمیته‌ای مشترک تشکیل و روند امور در این کمیته پی گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ک

تاکید بر پیگیری حقوقی هتک حرمت پزشکان دیر و دشتستان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.