دشتی:

معرفی 70 نفر زمین‌خوار به مراجع قضایی

کارشناس حقوقی اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتی از معرفی بیش از 70 نفر زمین‌خوار در شهرهای خورموج و کاکی به مراجع قضایی خبر داد.

معرفی 70 نفر زمین‌خوار به مراجع قضایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داوود تیموری اظهار داشت: اداره مسکن و شهرسازی از اواخر سال 1388 در شهر خورموج رسما فعالیت خود را آغاز کرد که عمده فعالیت‌های آن در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری بنا نهاده شد.

وی اضافه کرد: در این راستا با شناسایی بیش از 70 نفر زمین‌خوار در شهرهای خورموج و کاکی و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی تاکنون توانسته‌ایم میزان فراوانی از زمین‌های بیت‌المال را از دست زمین‌خواران خارج کنیم.

وی ادامه داد: با کمک دادگستری و نیروی انتظامی شهرستان دشتی، در شهر خورموج بیش از 60 هکتار از اراضی دولت از چنگ زمین‌خواران خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

تیموری یادآور شد: در سال 1394 حدود 40 هکتار از اراضی دولت که اکثرا توسط شخصی خاص تصرف شده بود آزاد گردید و در سال 1395 نیز 10 مورد اجرای حکم رفع تصرف به عمل آمد که اکثر این اراضی مسکونی حومه شهر را در بر می‌گرفت.

وی اضافه کرد: با تاسیس اداره مسکن و شهرسازی در شهر خورموج که از اواخر سال 1388 انجام شد تصرفات غیرقانونی به طور چشمگیری کاهش یافته تا حدی که این موضوع به صفر رسیده است.

تیموری گفت: درحال حاضر تعداد 10 پرونده به مساحت 250 هکتار با موضوع خلع ید علیه زمین‌خواران که اکثر آن اراضی کشاورزی و 170 هکتار آن در شهر کاکی می‌باشد را تصرف نموده‌اند که پرونده آن‌ها در دادگستری دشتی در جریان است.

انتهای پیام / ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.