جان کربی: آیت الله رفسنجانی یکی از شخصیت‌های برجسته ایران بود/ تهران و واشنگتن هیچ تماسی نداشته اند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله رفسنجانی، از عدم تماس دیپلماتیک بین تهران و واشنگتن پس از شلیک اخطار شناور آمریکا به سمت قایق‌های ایرانی خبر داد.

«به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرنس خبری خود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواند و درگذشت وی را تسلیت گفت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره خبر منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز مبنی بر شلیک تیر اخطار از جانب نیروی دریایی آمریکا به سوی قایق های ایران در تنگه هرمز گفت: هیچ ارتباط دیپلماتیکی بین تهران و واشنگتن در خصوص شلیک اخطار نیروی دریایی آمریکا به سمت قایق‌های ایرانی، صورت نگرفته است.

این در حالی است که رویترز امروز مدعی شد نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز به ‌سمت قایق‌های سپاه پاسداران تیر اخطار شلیک کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اجازه انتقال اورانیوم طبیعی به ایران گفت: نمی ‌تواند گزارش‌ها درباره انتقال اورانیوم طبیعی از روسیه به ایران را تأیید کند.

وی علی ‌رغم این گفت: برجام محدودیتی برای انتقال اورانیوم طبیعی به ایران وضع نمی ‌کند.

این در حالی است که دو دیپلمات ارشد امروز به رسانه های آمریکایی گفتند گروه 1+5 اجازه انتقال مقادیر زیادی اورانیوم طبیعی به ایران را صادر کرده‌ است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار