خالق اثر حماسه گوهرشاد:

حقایق قیام گوهرشاد باید برای آیندگان به تصویر کشیده شود

نقاش هنرمند و خالق اثر حماسه گوهرشاد گفت: حقایقی در قیام گوهرشاد نهفته است که باید برای آیندگان به تصویر کشیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی افشاری  افزود: این همایش از دو منظر قابل توجه است یکی اینکه به یک قیام تاریخی توجه کرده که تقریبا مسکوت مانده بود و خیلی مورد توجه نبود و دیگر شیوه پرداختن به این واقعه تاریخی در این همایش حائز اهمیت بود. در این گردهمایی از آثار هنری فاخر مرتبط با قیام گوهرشاد رونمایی شد و هنرمندان فعال در این زمینه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. این روش یکی از بهترین و موثرترین روش‌های ماندگاری یک فرهنگ در دل تاریخ است و واقعه گوهرشاد چنین ظرفیت فرهنگی‌ای را دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده هنر شاهد با اشاره به اینکه حقایق واقعه گوهرشاد بیان نشده است؛ گفت:  این واقعه دارای ویژگی‌های خاصی است و لازم است که تبلیغات بیشتری مخصوصا در رابطه با آگاهی بخشی به نسل جوان صورت بگیرد؛ همچنین کتاب هایی تهیه شود و تصویرسازی‌هایی برای اینکه بچه‌ها نیز بتوانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند؛ انجام شود.

وی ادامه داد: بزرگسالان ما بخشی آن حادثه را دیده و یا شنیده‌ا‌ند اما برای نسل جوان باید این وقایع را بازگو کرد و در قالب‌هایی که در ذهنشان ماندگار شود که چه اتفاقات و فداکاری‌هایی در ارتباط با دفاع از عقاید و آرمانهای کشور انجام شده است.

افشاری با بیان اینکه ما به عنوان هنرمند به نوعی نقش مبلغ را نیز ایفا می کنیم خاطرنشان کرد: برای تبلیغ جدای از توانایی‌ها و استعدادها و افراد نخبه ای که می توانند در خدمت گرفته شوند این فکر و ایده های نو است که می توانند نقش تبلیغ و رساندن پیام را بر عهده گرفته و اینچنین وقایعی را برای نسل جوان و کوچکترها منتقل سازد.

این هنرمند با اشاره به اثر هنری خود نیز گفت: در خلق اثرم دو نکته را مدنظر داشتم؛ یکی  نقش موثر روحانیت و محوریت بودن آن در این حادثه و دیگری وحدت مردم که در واقع نشان دادند که هر زمان که لازم باشد دست به دست هم می دهند و پا به میدان مبارزه می گذارند.

افشاری افزود: در تابلوی من بخش اصلی و نقطه اوج کار تجمع مردم است این اثر نشان می دهد که مردم برای رسیدن به اهدافشان از اینکه جان خود را نیز از دست بدهند باکی ندارند.
وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم این همایش شروعی برای تولید آثار بیشتر در این زمینه شود.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.