رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی در گفتگو اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

هاشمی بزرگترین استراتژیست در حل معادلات بین‌المللی بود/ آثار مدیریت هاشمی رفسنجانی در همه جا دیده می‌شود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نام ایران را در سطح ملی و بین‌المللی بلند آوازه کرد/ آثار مدیریت هاشمی رفسنجانی در همه جا دیده می‌شود
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: از این ضربه سنگینی که با فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قلب ایران وارد شد بسیار متأسفم و افسوس می‌خوریم از اینکه دست ما از دامان پرمهر ایشان در دانشگاه آزاد کوتاه شد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با شخصیتی چند وجهی و چند نظمی و در عین حال یک قرآن‌پژوه بودند همچنان در حوزه مدیریت دارای مدیریتی بسیار بالا با استراتژیست بزرگ بودند.

میرزاده با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های بعد از جنگ این دانشگاه بزرگ و کاخ بلند علمی را با تأیید حضرت امام راحل برای ایران بنا نهادند، بیان کرد: آثار مدیریت استراتژیک ایشان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کاملا همه جا دیده می‌شود چه زمانی که به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری یا رئیس خبرگان رهبری یا زمانی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کلیدی‌ترین مدیریت‌های نظام فردی بسیار باهوش، مجاهدی خستگی ناپذیر با سابقه انقلابی بودند که با تلاش و ارتباطات بسیار خوب در سطح ملی و بین‌المللی نام ایران را در هر دو سطح بلند آوازه کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:‌ به باور من آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قهرمان ملی است و افسوس می‌خوریم که چنین شخصیت بزرگ با وجوه شخصیتی چند وجهی را از دست داده‌ایم البته نه تنها ایران بلکه دنیای معاصر هم یک استراتژیست فرزانه که می‌توانست حتی در حل معادلات بین‌المللی موثر باشد را از دست داد.

میرزاده بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که در سراسر کشور وجود دارد و نزدیک به 40 درصد آموزش عالی کشور را بر عهده گرفته است همچنین نزدیک به 6 میلیون نفر از فارغ‌التحصیلان ایران (تقریبا نصف فارغ‌التحصیلان کشور) به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد.

وی افزود: این موارد نشان دهنده سعه وجودی و تأثیر افکار بلند و آینده‌پژوهانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود چرا که می‌دانید ایشان یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی‌شان همین آینده‌پژوهی بود.

رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هر آنچه که ما در آینه نمی‌دیدیم در خشت خ ام می‌دیدند، گفت: اثر انگشت مدیریت سلیمانی ایشان را به خوبی در همه جا به خصوص بعد از جنگ که کشور با آسیب‌های فراوان مواجه شد می‌بینیم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با شجاعت و درایت وارد صحنه شدند و علاوه بر بازسازی مناطق جنگ‌زده بازسازی اقتصادی ایران را در مدیریتشان انجام دادند.

وی اظهار داشت: در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متوسط رشد تولید ناخالص ملی ما نزدیک به هفت درصد شد که در تاریخ اقتصاد ایران بی‌سابقه است. در واقع اکثر شاخص‌های اقتصادی در آن زمان شاخص‌هایی مثبت ارزیابی شده است هم از نظر کاهش تورم و هم کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و هم از نظر تأسیس زیربناهایی که دولت بعد از ایشان موفق به تکمیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انسانی صالح، صادق، باصفا و مهربان را از دست دادیم و برای ایشان طلب آمرزش الهی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار