زائرين مشمول كاروان هاي دانشگاهي با ضمانت ستاد مجوز خروج می گيرند

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از ضمانت ستاد و موافقت نظام وظيفه عمومي و مجوز خروج برای دانشجویان مشمول خبر داد.

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که میان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان نظام وظیفه ناجا منعقد شده است، دانشجویان مشمولی که از طریق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شوند، با ضمانت ستاد و موافقت نظام وظيفه عمومي مجوز خروج صادرمی شود.
 
وی ادامه داد: در دوره های قبل عتبات دانشگاهیان و همچنین اربعین با همکاری سازمان نظام وظیفه ناجا، مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول صادر شد و در این دوره نیزبرای بیش از ۳۰۰۰ نفر مجوز خروج صادر می شود .
 
معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: برای صدور این مجوز دانشجویان مشمول موارد خواسته شده در دفترچه راهنما را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استان های سراسر کشور دهند.

زارع افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت نمایند.
 
وی بیان کرد: تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفند ماه است، باید تا ۲۵ دی ماه و برای کاروان های فروردین به بعد تا اول بهمن ماه فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.
 
معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات در سایت لبیک و همچنین ارسال پیامک به آگاهی زائرین می رسد.
 
زارع یادآورشد: مجوزهای اخذ شده در بازه زمانی یک ماهه و برای یک بار خروج از کشور است و اگر این مجوز صادر شود و دانشجو از اعزام انصراف دهد، به مدت یک سال ممنوع الخروج است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار