ساری،

درخواست 875 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای باغداران مازندرانی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پرداخت 875 میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران مازندرانی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای خطاب به رئیس‌جمهور رسیدگی به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان، باغداران و پرداخت خسارت های ناشی از سرمای آذرماه امسال در مازندران را خواستار شد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در متن این نامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد پرتقال به علت کامل نشدن رشد فیزیولوژیک ،50 درصد کیوی و30 درصد نارنگی دچار خسارت شد گفت: این سرمازدگی در کیوی بیشتر بود به گونه ای که 70 هزار تن از این محصول سرمازده و غیرقابل مصرف شد.

در ادامه متن این نامه با اشاره به آسیب‌دیدگی گلخانه‌ها و زراعت کلزار در سطح 30 هزار هکتار،تلف شدن بیش از یک هزار رأس دام و خسارت 20 درصدی به باغ ها به علت شکستگی درختان و شاخه ها آمده است سرمای زودهنگام خسارت‌های جبران‌ناپذیر به بیش از 150 هزار بهره‌بردار باغ های مازندران وارد کرده است.

مجموع خسارت ریالی به بخش کشاورزی مازندران در این نامه در مجموع 10 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام شد و در کنار خسارت‌های مالی، اشاره‌ای هم به فشار روانی و استرس وارد شده به کشاورزان و به ‌ویژه باغداران، ناشی از تکرار سرمازدگی در سال‌های 86، 92 و 95 شده است.

در ادامه نیز نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت بحران مازندران مبنی بر آماربرداری حداقل 50 درصدی جهاد کشاورزی از پرتقال‌های خسارت دیده و پرداخت کمک بلاعوض به ازای هر کیلو 3 هزار و 500 ریال به باغداران خسارت‌دیده، خواستار کمک بلاعوض 875 میلیارد ریالی برای جمع ‌آوری 250 هزار تن پرتقال و پرداخت 50 درصد از خسارت‌ها شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار