تهیه‌کننده «مادری» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«مادری» فضاسازی و بازی‌های خوبی دارد/ حضور پررنگ‌ فیلمسازان زن قابل تامل است

«مادری» اولین فیلم بلند سینمایی رقیه توکلی است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما و فیلم سینمایی «مادری» در خصوص نقطه قوت این اثر که توانسته نظر هیات انتخاب جشنواره فجر را جهت حضور در این رویداد هنری جلب کند، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بازی‌های خوب، خارج شدن از تهران و فیلمبرداری در لوکیشن‌هایی که فضای بصری خوبی را رقم زد، از علت‌های اصلی این انتخاب بود. ضمن اینکه کار یک کارگردان کار اولی در گرفتن بازی و فضا سازی به چشم آمده است.

وی افزود: «مادری» قصه ساده‌ای دارد که دارای یک سری گره است و این گره‌ها در بیان روایت کم کم باز می‌شود و شاید در جذب مخاطب و هیات انتخاب موثر باشد.

این تهیه‌کننده درباره استفاده از لوکیشن‌ها و فضای غیر آپارتمانی و خارج از تهران عنوان کرد: استفاده از این فضا روند فیلمسازی را برای تهیه‌کننده و فیلمساز، بخصوص کارگردان کار اول سخت می‌کند و از طرفی بالا رفتن هزینه‌ها به سختی کار می‌افزاید؛ اما زمانی که از فضای آپارتمانی و شهر تهران دور شوید، هم مخاطب و اهل فن لذت می برند و هم ارزش کار تهیه کننده و کارگردان به خوبی دیده می شود.

وی اضافه کرد: فکر می کنم سینمای ایران به سمت فضاها و لوکیشن های جدید در فیلمسازی سوق پیدا کرده و طی سال‌های آینده بهتر شود. اگر چنین فضایی در آثار حاکم باشد، اتفاق خوبی برای سینما خواهد افتاد.

حقیقی اضافه کرد: نکته قابل تامل دیگر در سینمای ایران پررنگ‌تر شدن فیلمسازان زن است که نشان می‌دهند، به روز و کاربلد هستند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار