بشار اسد: وظیفه ما آزادسازی وجب به وجب خاک سوریه مطابق با قانون است

رئیس جمهور سوریه بر ادامه تلاش‌های دولت برای آزادسازی سراسری این کشور از چنگ تروریست‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، پس از دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه، در مصاحبه با رسانه های فرانسوی اعلام کرد: هم اکنون همه چیز در جهان نسبت به سوریه و تحولات آن در تمای عرصه ها تغییر کرده است و تنها کشور فرانسه است که موضع خود را در قبال سوریه تغییر نداده است.

وی افزود: امیدواریم هر هیئتی که از سوریه بازدید می کند حقیقت آنچه در طی سال‌های اخیر در این کشور رخ داده و می‌دهد، ببیند. امیدواریم در حکومت فرانسه کسانی باشند که بخواهند حقیقت سوریه را از زبان این هیئت فرانسوی بشنوند.

بشار اسد درباره مواضع فرانسه در بحران سوریه گفت: فرانسه در حالی که حتی سفارتی در سوریه ندارد و مردم آن هیچ رابطه ای با آن ندارند، چگونه می تواند درباره دمشق به وضع سیاست بپردازد و با زبانی قدیمی و به دور از حقیقت سخن بگوید.

 وی افزود: وظیفه مسئولان سوری بر اساس قانون اساسی این است که هر وجب از خاک سوریه را آزاد کنند.

بشار اسد درباره نقض آتش بس در سوریه گفت: آتش بس در سوریه روزانه نقض می شود و عموما بیشترین موارد آن در دمشق می باشد. گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره شامل آتش بس سوریه نیستند.

وی در ادامه افزود: تروریست ها منبع اصلی آب دمشق را اشغال کرده‌اند و بیش از 5 میلیون نفر را از آب آشامیدنی محروم کرده‌اند. نقش اصلی آزادسازی منطقه وادی بردی از چنگ تروریست ها و پایان دادن به تحت فشار  قرار دادن پایتخت است.

بشار اسد درباره مذاکره دمشق با گروه‌های معارض در آستانه قزاقستان اظهار داشت: ما آماده‌ایم و اعلام کردیم هنگامی که زمان برگزاری نشست مشخص شود، هیئت ما آماده رفتن به آن است... ما آماده مذاکره بر سر هر چیزی هستیم. هنگامی که درباره پایان یافتن درگیری در سوریه یا درباره آینده سوریه سخن می‌گوییم هرچیزی مجاز است و این گفتگو‌ها هیچ حد و مرزی ندارد، ولی چه کسی طرف دیگر مذاکره است؟ تا الان نمی‌دانیم، آیا معارضان حقیقی سوری خواهند بود... زمانی که می‌گویم حقیقی، بدین معناست که پایگاه مردمی در سوریه داشته باشند... نه پایگاه سعودی، فرانسوی و انگلیسی... باید معارضان سوری باشند. 

وی افزود: در سه سال گذشته برای برقراری صلح در سوریه قانون عفو دولتی را تصویب کردیم تا هر فرد مسلحی با تحویل دادن سلاحش به زندگی طبیعی و عادی بازگردد و این بالا‌ترین امتیازی بود که می‌توانستیم در اختیار مسلحان قرار دهیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۵
دمت گرم بشار اسد محترم ومردمی واینکه ملت ومردم دوست دارن .نترس ومبارزه کن وجب به وجب سوریه پاک باید بشه واتحاد ملی ایجاد بشه ودخالت بیگانه هرگز نباید انجام بشه.
آخرین اخبار