در نیکاراگوئه مطرح شد؛

ظریف: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم/ اقداماتی که آمریکا به اسم تحریم انجام می‌دهد، تروریسم اقتصادی است

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: آنچه آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است و ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.


ظریف: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم/ استفاده غیرقانونی از واژه تحریم را تحریم کنیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دفاع از منشور ملل متحد و هنجار‌های حقوق بین‌الملل که در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد، با تاکید بر اینکه آنچه آمریکا به اسم تحریم انجام می‌دهد، تحریم نیست و تروریسم اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ابهامی در مورد این موضوع نیست. شما واژه تروریسم را جست‌وجو کنید. در لغت‌نامه در تعریف واژه تروریسم آمده است که "تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی است. " این تعریف گوگل از تروریسم است.

ظریف در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران شرکت‌کننده در این نشست افزود: بنابراین دوستان لطفا استفاده از واژه تحریم را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای یک پشتوانه قانونی هستند، اما اقداماتی که آمریکایی‌ها به اسم تحریم انجام می‌دهند، یک تروریسم اقتصادی است. ما نیاز داریم در مورد آنچه که ایالات متحده در حال حاضر اعمال می‌کند، از واژه تروریسم استفاده کنیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان خاطرنشان می‌کرد: من پیشنهاد می‌کنم که همه ما استفاده غیرقانونی از واژه تحریم را تحریم کنیم به خصوص در مورد استفاده بی‌حد و حصر دولت آمریکا از این واژه برای نشان دادن پشتوانه قانونی بودن اقداماتش، در حالی که اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، تروریسم اقتصادی است.

ظریف خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کرد: ما نیاز داریم که دائم این موضوع را تکرار کنیم که ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مرگ بر تروريستهاي جنايتكار خصوصا آمريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
احسنت مذاکره با امريکا درست نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
درود بر شرفت دکتر ظريف
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اوضاع منطقه خلیج فارس حساس است. تمام نیروهای ایران باید متحد و هماهنگ باشند و تقسیم وظیفه کنند. موشک ها، زیردریایی ها و هواپیماها و پهپادها آماده و دست ها روی ماشه باشد. هرگز و تحت هیچ بهانه به نیروهای خارجی اجازه عبور از تنگه هرمز و تجمع در خلیج فارس داده نشود. اگر قرار شد که جنگی آغاز شود و اگر این مسأله با شواهد موثق همراه شد، حتمأ باید تنگه هرمز ابتدا به صورت موقت و رفته رفته به طور دایم بسته شود. اگر اوضاع آرام ماند که هیچ وگرنه ایران باید پیش دستی کند و تمام پالایشگاه ها و تمام پادگانهای نظامی متخاصمان را نابود کند، در این صورت توان آفندی متخاصمان به طور اساسی تضعیف و کاهش می یابد. برخی کشورهای حوزه خلیج فارس اشتباهات خطرناکی انجام میدهند. منافع آنها در راستای منافع تحریک کنندگان و نیروهای فرامنطقه ای نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۲:۳۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام جناب آقای دکتر ظریف دمتگرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اقای ظریف به دنیا بگویید تاقبل از ورود ‌وتهدید جدید امریکا به خلیج. فارس همه چیز درامن وامان بود می امدندومی رفتند بغیراز امنیت خلیج فارس نیروی دریایی ایران هم در حفاظت وامنیت از خلیج عدن دربرابر دزدان دریایی راهم سهیم بود دنیا واین همسایگان ما درطرف دیگر خلیج را چه شده که ازامریکاییهاوغربیها کمک میخواهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
پس اینایی که باهاشون مذاکره یابقول خودتان گفتگو!!!کردید(نمایندگان سنا)کی بودند؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
درود خدا خلق خدا بر تو باد،ای ظریف ما.آفرین بر تو.کور خواندند که دیگر بتوانند بر ایران بتازند.فرزندان انقلاب امام خمینی،ره،خوب بلدند .آفرین بر شما...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مرگ برآمریکای تروریست.
آخرین اخبار