اصفهان؛

خودکفایی ذوب آهن اصفهان در بازسازی خطوط ریلی

با توليد ريل ملي استاندارد در ذوب آهن اصفهان، بازسازي خطوط ريلي داخلي ذوب آهن با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير ارشد توليد ذوب آهن اصفهان گفت : اين شركت در سالي كه به تدبير مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نامگذاري شده است ، با توليد ريل استاندارد موفق شده علاوه بر آمادگي تامين نياز صنعت حمل و نقل ريلي كشور ، نياز خود به اين محصول را نيز مرتفع سازد .

مرتضي سالاري با اشاره به اینکه با توليد ريل مطابق با استانداردهاي جهاني، بازسازي خطوط ريلي داخلي ذوب آهن نيز با ريلي ملي آغاز شد، افزود : بازسازي اين خطوط بويژه در بخش هاي سنگين بار بسيار حائز اهميت بود و هم اكنون دغدغه هاي اين شركت از نظر فرسودگي خطوط ريلي برطرف شد، علاوه بر این حمل و نقل ريلي كشور از نظر تامين ريل به عنوان مهمترين گلوگاه توسعه خطوط راه آهن ، خودكفا شده است.

وی با اشاره به اينكه ريل مورد نياز اين شركت تا كنون از طريق واردات تامين مي شد گفت : با توجه به فرسودگي خطوط ريلي ذوب آهن از چندي پيش تصميم بر نوسازي اين خطوط گرفته شد و مشکل اصلی ، تامین ریل مورد نیاز بود که با توجه به اجراي پروژه توليد ريل ملي در شركت منتظر مانديم تا اين پروژه به ثمر برسد و با توليد ریل ذوب آهن، بازسازيي خطوط ريلي را انجام دهيم كه اين امر بسيار موفقيت آميز بود .

مدير راه آهن و ترابري ذوب آهن هم در این باره گفت : طول خطوط ريلي ذوب آهن اصفهان 100 كيلومتر است كه چندين حمل و نقل مهم را بر عهده دارد و از جمله بارهايي كه از خارج كارخانه به شركت مي رسد را به ايستگاه مواد خام منتقل و محصولات نوردي را به انبار منتقل مي سازد . همچنين وظيفه انتقال ذوب از كوره بلند به كارگاه ميكسر فولادسازي را عهده دار است .

عباسعلي قيصري افزود : تا كنون مقداري ريل در خطوطي كه بار را از ايستگاه زرين شهر به ايستگاه مواد خام مي رساند نصب شده است كه از 25 آبان ماه مورد استفاده قرا گرفته اند . خوشبختانه در اين 45 روز اين ريل ها كاملا سالم بوده و بررسي هاي دقيق نشان مي دهد كه هيچ گونه شكستگي ، ساييدگي و يا تركي نداشتند .

وی با تاکید بر اینکه اگر ريل در مراحل اوليه بهره برداري مشكلي نداشته باشد مي توان به كيفيت آن اطمينان حاصل كرد يادآور شد : محصولات ذوب آهن اصفهان از كيفيت قابل توجهي برخوردار است كه مرهون سيستم كنترل كيفي بسيار دقيق و به روز آن است كه در سطح كشور شاخص مي باشد و لذا ريل توليد شده در ذوب آهن توانست در بهره برداري نيز به خوبي امتحان خود را پس دهد . در واقع اين ريل در حمل و نقل بار محوري بيش از 25 تن نيز موفق عمل كرد كه دستاورد بزرگي محسوب مي شود .

مدير راه آهن و ترابري ذوب آهن با اشاره به اينكه حمل و نقل ريلي ذوب آهن به لحاظ وسعت ، تعداد واگن ، تعداد خطوط و نسبت به ساير واحدهاي صنعتي از گستردگي بيشتري برخوردار است ، گفت : خوشبختانه دانش نصب ريل در ذوب آهن بومي سازي شده و از تجهيزات مدرن در اين باره استفاده مي شود ، ضمن اينكه تعميرات اين خطوط نيز با توان داخلي ذوب آهن به طور كامل انجام مي گردد .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار