آداب و رسومی که خوشبختی می آورد

در این مطلب با رسوم کشورهای مختلف دنیا برای جلب خوشبختی درآغاز سال جدید آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر یک از ما برای جشن آغاز سال، آئین و رسوم خاصی داریم که با رسوم سایر کشورها در آغاز سال متفاوت است. هریک از این رسوم، تاریخ، رموز و ریشه های متعلق به خود را دارد، اما این رسوم، برای جلب خوشبختی، خیر و دور کردن شر و بدی است. در این مطلب به شماری از این آئین و رسوم در سراسر دنیا می پردازیم.

ایتالیا
غذا، در نزد ایتالیایی ها بسیار مقدس است. از این رو بهتر است ظرف غذای سال نو، دربرگیرنده انواع مواد غذائی سالم به ویژه عدس باشد؛ زیرا آنان معتقدند؛ عدس باعث آسایش مالی می شود.


آداب و رسومی که خوشبختی می آورد


فرانسه
فرانسوی ها معتقدند؛ نخستین میهمانی که در آغاز سال جدید به منزل آنان می آید نشان دهنده کیفیت سالی است که آنها در پیش رو دارند. به عنوان نمونه میهمان ثروتمند، نشان دهنده وسعت روزی در سال جدید و میهمان فقیر، نشان دهنده بروز مشکلات مالی در سال جدید است.


اسپانیا
مردم اسپانیا، با خوردن دوازده حبه انگور در شب سال جدید، به آرزوهای خود جامه عمل می پوشانند.

آداب و رسومی که خوشبختی می آورد


ژاپن
ژاپنی ها پیش از فرارسیدن سال نو، بدهی های خود را تسویه می کنند، به اعتقاد آنان تزئین منزل با شکوفه های گل، ارواح شرور را از خانه دور می کند، همچنین آنان برای جلب خوشبختی، تکه های یخ را در آغوش می گیرند و در ساعت های آغازین سال نو، می خندند.

آداب و رسومی که خوشبختی می آورد


فیلیپین
فیلیپینی ها در شب عید، لباس های تزئین شده می پوشند، سفره شب عید آنها، پر از میوه های تازه است و کودکان فیلیپینی در شب سال جدید 10 بار به هوا می پرند تا در سال جدید قد بلندتر از سال قبل باشند.

آداب و رسومی که خوشبختی می آورد


مکزیک
مردم مکزیک تنها چند دقیقه پس ازآغاز سال جدید، با چمدان یا کوله پشتی سفر، به دور خانه های چوبی می گردند تا پلیدی و زشتی های سال قبل از خانه دور شود.

آداب و رسومی که خوشبختی می آورد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار