خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

"مسکن مهر" برای جوانان سمنانی آماده واگذاری است

استاندار سمنان گفت: خوشبختانه تعدادی از مسکن‌های مهر آماده واگذاری به جوانان است و تعداد زیادی از آنها توانستند مسکن خود را تحویل بگیرند، عده‌ای هم در شرف تحویل هستند.

دانشگاه‌ها براساس نیاز صنعت دانشجو می‌پذیرندمحمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدامات انجام شده برای جوانان استان متبوع خود اظهار داشت: اولین اقدام انجام شده در سطح استان زمینه‌سازی اشتغال‌زایی برای جوانان است.

وی افزود: در تلاشیم آمار بیکاری را در استان سمنان کاهش دهیم براین اساس نرخ آن 8.1 درصد گزارش شده و این نشان دهنده آن است که زمینه ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان فراهم است.

خباز با اشاره به فعالیت‌ مسئولان استان برای فراهم کردن مسکن جوانان تصریح کرد: خوشبختانه تعدادی از مسکن‌های مهر آماده واگذاری به جوانان است و تعداد زیادی از آنها توانستند مسکن خود را تحویل بگیرند، عده‌ای هم در شرف تحویل هستند، باید اعلام کنم تعداد واحدهای قابل واگذاری از نیاز اصلی استان بالاتر است.

استاندار سمنان درباره آمار دانشجویان استان سمنان خاطر نشان کرد: از میان هر شش نفر یک دانشجو در استان سمنان مشغول به تحصیل است. همانطور که می‌دانید تحصیلات تکمیلی هم در سمنان بالا بوده به طوری که بیش از 50 درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع تکمیلی هستند.

وی ادامه داد: برای آنکه جوانان بعد از فراغت از تحصیل دچار مشکل نشوند برنامه‌های جدیدی طراحی شده تا میان دانشگاه و صنعت ارتباطی برقرار شود بر این اساس جلساتی برگزار شده که دانشگاه، صنعت و تولید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و براساس نیاز صنعت، دانشگاه‌ها اقدام به جذب دانشجو کنند.

خباز با اشاره به موضوع ورزش جوانان در سطح استان اظهار داشت: در طول یکسال حدود 60 اردوی کشوری برای ورزشکاران مختلف در استان سمنان برگزار می‌شود و این مسئله به نشاط نسل جوان کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار