ازابتدای امسال

صادرات بیش از33هزارتن خرما از سیستان وبلوچستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ۳۳ هزار تن خرما به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات بیش از33هزارتن خرما از استان به کشورهای مختلفبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، غلامعلی گنجعی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  اظهار داشت: پاکستان، افغانستان، هند، عراق، ترکیه، آذربایجان و روسیه کشورهای هدف جهت صادرات خرما از استان هستند.

وی گفت: سال 94 کل صادرات خرمای استان 29 هزار تن و به ارزش دلاری 32 میلیون دلار بود که مقایسه آن با صادرات انجام شده در 9 ماه نخست امسال نشان دهنده افزایش چشمگیر صادرات خرما از استان است.

گنجعی بیان کرد: در زمینه بازاریابی خرما نیز اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری مرتبط، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صادراتی و دوره‌های آموزشی از جمله بسته‌بندی خرما در استان انجام شده است.

معاون صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز در محل نمایشگاه دائمی مسکو در روسیه غرفه‌ای را در اختیار گرفته تا صادرکنندگان استان بتوانند از این محل برای عرضه، توزیع و بازاریابی محصولات استان به ویژه خرما بهره ببرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار