زنجان؛

بیش از دو هزار کلاس در استان دارای تجهیزات هوشمندسازی

2127کلاس درس در سطح استان دارای تجهیزات هوشمندسازی می باشند که این رقم 75 درصد دانش آموزان استان را پوشش داده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه هدایت دستگا‌ه‌ها در توسعه دولت الکترونیک به ‌منظور هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های حوزه دولت الکترونیک می باشد خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز عملکرد دستگاه ها در توسعه دولت الکترونیک بر اساس شاخص‌ها و محورهای تعیین شده، صورت می‌گیرد.

نجفی رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در حوزه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس افزود: در حال حاضر 2127 کلاس درس در سطح استان دارای تجهیزات هوشمندسازی می باشند که این رقم 75 درصد دانش آموزان استان را پوشش داده است.

وی ضمن ارائه سرویسهای الکترونیکی مرتبط با خدمات اداره کل آموزش و پرورش زنجان و اشتراک گذاری بعضی از منابع اطلاعاتی مورد نیاز سایر دستگاهها ، سامانه احراز هویت تحصیلی را نمونه ای از شاخص های دولت الکترونیکنام برد.

نجفی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش به منظور ‌تحقق دولت الكترونيك، اقدام به راه اندازي سامانهhttp://eservice.medu.irبراي خدمت رساني به دانش آموزان، معلمان، كاركنان و اوليا نموده کهاز نیمه دوم سال تحصیلی جاری بر حسب اولویت فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد:در این سامانه 18 خدمت الکترونیکی مرتبط با دانش آموز، 4 خدمت مرتبط با اولیا، 13 خدمت در رابطه با معلمان و 5 خدمت مرتبط با مدیران راه اندازی شده است واز جمله خدمات این سامانه مشاهده کارنامه تحصیلی، وضعیت انضباطی و تشویقی و حضور و غیاب دانش آموز، ثبت نام در جشنواره ها و مسابقات، ثبت و مشاهده محتوای الکترونیک، ثبت نمرات، ثبت ابتکارات و تجربيات موفق و ... می باشد.

نجفی یادآور شد به منظور استفاده از خدمات الکترونیکی ارائه شده در این پایگاه اینترنتی، رمز ورود از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان، معلمان و اولیا قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه فتحعلی بیگلو معاون مرکز برنامه ریزي، نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات استانداري با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف استقرار دولت الکترونیک در دستگاههاي اجرایی توجه به اثربخشی فرآیندهای اداري به منظور تسریعو تسهیل در ارایه خدمات دولتی فارغ از زمان و مکان می باشد، بر لزوم تلاش دستگاه های دولتی در جهت حذف مراجعه حضوری مراجعین به ادارات اشاره نموده و به الکترونیکی نمودن خدمات با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید نمود.

کیانی نماینده سازمان برنامه و بودجه نیزدر مورد شاخص های دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری در برنامه دوم اصلاح نظام اداری توضیحاتی ارائه نمود.

وی همچنین از رونمایی پورتال استانی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی اطلاع رسانی و ثبت خدمات الکترونیکی همه دستگاه ها از بستر این پورتال صورت خواهد گرفت.

سرایی نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با اشاره به امکانات خوب پورتال همگام مدارس و ابراز خرسندی از عملکرد آموزش و پرورش در توسعه خدمات الکترونیک این نوید را داد که در راستای هوشمندسازی مدارس در سطح روستاهای استان، تمام روستاهای بالای 10 خانوار در قالب خدمات اجباری روستایی بر اساس فناوری نسل چهارم تلفن همراه تا پایان دولت کنونی از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.