گیلان؛

پایش بازار فروش طیور و پرندگان در فومن

اداره محیط زیست و ادارات عضو کارگروه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بازارهای عرضه پرندگان در شهرستان فومن را مورد پایش مشترک قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با اعلام این خبر گفت: به منظور پیشگیری از اشاعه بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان و در اجرای مصوبات کارگروه پیشگیری از این بیماری، محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست فومن به همراه ادارات دیگر عضو کارگروه از جمله شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی، مناطق عرضه پرندگان اهلی و وحشی را مورد پایش مشترک قرار دادند.

سعدی افزود: در این اقدامات پایشی، ضمن اطلاع رسانی به مردم و ذی نفعان محلی در رابطه با خطرات بیماری و معرفی راه های انتقال بیماری و پخش اطلاعیه و بروشورهای اطلاع رسانی، توصیه های قانونی لازم ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست علاوه بر انجام اقدامات پایشی مشترک با سایر ادارات، به طور مستمر مراکز مشکوک و احتمالی عرضه و یا رد و بدل پرندگان وحشی اعم از کشته شده و یا زنده را پایش نموده و با افراد خاطی برخورد قانونی لازم اعمال می شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.