یاسوج؛

بیش از 3 هزار تعاونی در استان فعالیت دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3200 تعاونی در حال فعالیت هستند که در سال جاری 31 تعاونی در قالب‌های مختلف تشکیل شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صابر مظاهری گفت: حفاظت و صیانت از نیروی کار را اولویت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: در این زمینه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط حاکم بر فضای کسب و کار طبق مقررات مانع از اخراج کارگران در بخش‌های مختلف هستیم و مطابق قانون از حقوق و مزایای کارگران در تمامی کارگاه‌ها حمایت کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت حقوق از سوی کارفرمایان و دادخواست از ناحیه کارگر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون فوت وقت رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی از موارد مهمی است که سلامت کارگران را تضمین می‌کند، گفت: با توجه به آموزش‌هایی که در طول یک سال اخیر برای کارفرمایان، مدیران عامل و اعضاء شرکت‌ها و کارگران چه در محیط کارگاه و چه خارج از محیط کارگاه برگزار شده و همچنین نقش بازرسی پی در پی از کارگاه‌ها ضریب ایمنی در کارگاه‌ها نیز بالا رفته است.

وی، توجه به کیفیت به جای کمیت در تشکیل تعاونی‌ها را اولویت دولت تدبیر و امید دانست و گفت: 3200 تعاونی در سطح استان در حال فعالیت هستند که در سال جاری 31 تعاونی در قالب‌های مختلف تشکیل شده است.

مظاهری افزود: در کارگروه رفع موانع تولید استان 60 تعاونی که بسیاری از آنان در حال تعطیلی بوده مشکلات آنها در زمینه‌های تسهیلات، نیروی کار، تأمین اجتماعی و یا دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل آب، برق و گاز بودند همکاری‌های لازم صورت گرفت تا آنها به چرخه فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره‌کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های برتر کشور بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.