چه کسانی جایزه محمود استاد محمد را گرفتند؟

دومین جایزه محمود استاد محمد در این دوره با تجلیل از فریده فرجام و سیما روایی کتابدار کتابخانه تخصصی تئاتر شهر برگزیده های خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته دومین جایزه بنیاد محمود استاد محمد با حضور هنرمندان، احمد مسجد جامعی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر شهر برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدا جواد عاطفه سخنگوی بنیاد محمود استاد محمد اظهار داشت: دومین جایزه محمود استاد محمد با هدف اجرای هرچه بیشتر آثار این هنرمند تشکیل شده است. در دوره اول علیرضا نادری توانست نشان محمود استاد محمد را دریافت کند و امسال این جایزه در دو بخش نمایشنامه اقتباسی و تالیفی به دو برگزیده اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: انتشار آثار محمود استاد محمد و برگزاری یادمان در قالب اجرای آثار استاد محمد از دیگر کارهای بنیاد است که در حال پیگیری هستیم و قصد ما بیشتر آن است که جوان‌ها به اجرای آثار استاد محمد بپردازند.

عاطفه تصریح کرد: شهرام کرمی اکنون به من خبر داد که شهرداری قرار است یکی از سالن های تازه تاسیس به نام  استاد محمد باشد. امیدواریم در این سالن کارهای خوبی به روی صحنه برود، در مجموع اعتبار و منش استاد محمد آنقدر زیاد بود که اکنون نیازی به صحبت من درباره او نیست.

وی در پایان گفت: دبیرخانه بنیاد به هیچ وجه دخل و تصرفی برای انتخاب آثار برگزیده نداشته است. همچنین برای ما نام‌ها مهم نبوده بلکه کیفیت آثار در ارجحیت قرار داشته است.

در ادامه مراسم سعید طباطبایی دبیر دومین جایزه محمود استاد محمد اظهار داشت: به طور کل 115 اثر دریافت شد که  90 اثر تالیفی و 25 اثر اقتباسی بوده و در نهایت 85 کتاب و 30 اجرا گرفته شد.

وی افزود: بنیاد در پی چاپ نمایشنامه‌های استاد محمد است؛ زیرا با این کار مخاطبان را به خواندن آثار این هنرمند و کارگردانان را به اجرای این آثار تشویق خواهیم کرد.

دومین جایزه محمود استاد محمد از فریده فرجام به عنوان نویسنده آثار کودک و روایی کتابدار کتابخانه تخصصی تئاتر شهر تجلیل کرد.

بنابراین گزارش از سعید دولتی، مرتضی بزرگ، سامان ارسطو، بهارک توسلی، کامبیز بنان، مرتضی حقیقت بیان در بخش نمایشنامه اقتباسی تقدیر شد. همچنین لوح این بخش به محمد حسین ناصر بخت و ایمان افشاریان اهداشد و در پایان نشان محمود استاد محمد در بخش نمایشنامه نویسی اقتباسی به حمید امجد برای نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه تألیفی از نادر برهانی مرند برای نمایشنامه «تهران زیربال فرشتگان» تقدیر به عمل آمد و لوح این بخش به حمیدرضا نعیمی برای نمایشنامه سقراط اهدا شد. نعیمی بعد از دریافت لوح خود گفت: این جایزه از هر جایزه دیگری برایم با ارزش‌تر است. من در خانه‌ام عکس هیچ کس را ندارم اما عکس استاد محمد در اتاق کارم است؛ این لوح را هم کنار آن میگذارم.

وی آخرین جمله خود را خطاب به رئیس جمهور اینطور گفت: آقای روحانی متاسفانه دولت شما در حمایت از نویسنده، هنرمند و کتاب نمره زیر صفر می‌گیرد.

اما نشان محمود استاد محمد در بخش تالیف به محمد رحمانیان برای نمایشنامه «اسب های سال 59شمسی» تعلق گرفت.

وی بعد از دریافت نشان، بیان کرد: محمود استاد محمد بسیار به تئاتر حق دارد و باید مراقب آثارش باشیم و نگذاریم همچون نمایشنامه اکبر رادی تلخیص شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.