اردبیل؛

برطرف شدن موانع صادرات از اردبیل به جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: موانع تجارت و صادرات استان اردبیل به جمهوری آذربایجان برطرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست با اعضای انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار داشت:در طول دهه‌های گذشته و به ویژه در زمانی که وضعیت مالی دولتها بسیار مناسب بود هیئت دولت و روسای جمهوری دوره‌های مختلف به این استان سفر کرده‌اند و ما به جای مطالبه اجرای طرحهای زیربنایی و کارخانه‌های عظیم و مگاپروژه، مسائل پیش پا افتاده را مطرح و درخواستهای نه چندان مهم را طلب کرده‌ایم که باید منطقه آزاد و کارخانه‌های بزرگ اقتصادی را درخواست می‌کردیم.

وی با اشاره به تاثیر طرحهای زیربنایی در توسعه و عمران هر منطقه بیان کرد: زمانی که کشت و صنعت در پارس‌آباد ایجاد می‌شد شاید کمتر کسی به تاثیر فوق‌العاده آن بر توسعه پارس‌آباد واقف بود اما احداث فرودگاه در پارس‌آباد به برکت کشت و صنعت مغان و توسعه زیربنائی این شهرستان نیز مرهون این واحد بزرگ اقتصادی است و با همین هدف بود که از روزهای اول انتصاب خود 4 مگاپروژه را برای استان مطرح کردیم.

خدابخش با بیان اینکه اقدامات چشمگیری در راستای توسعه همه جانبه استان در بخشهای گردشگری، صنعت و معدن و تجارت و بخش کشاورزی و دامی انجام گرفته است، گفت: 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی که در نوع خود بی سابقه بود برای تکمیل نیروگاه سبلان اردبیل اختصاص یافت که علاوه بر تامین برق مصرفی استان و تامین زیرساختهای اجرای طرحهای تولیدی و اقتصادی استان، زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را نیز فراهم آورده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پیگیری منطقه آزاد، مطالعه و کشف 4 پهنه معدنی، ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی و تامین زیرساختهای این شهرکها با اعتبارات دولتی نتایج مطلوبی داشته است.

خدابخش همچنین با اشاره به سفرهای اخیر خود به کشورهای روسیه و آذربایجان و جلب موافقت مقامات کشور مقابل در زمینه‌های تجارت و صادرات استان بیان کرد: صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان تسهیل یافته و موانع تجارت و صادرات استان در دیدار با رئیس جمهور این کشور مطرح و مرتفع شده و بازار روسیه ظرفیت عظیمی برای تجارت و صادرات محصولات تولیدی استان است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: تجارت و صنعت دو مقوله و محور مهم توسعه استان است و کشاورزی بدون حضور صنعت، تحول اقتصادی را رقم نمی‌زند.

وی با بیان اینکه نباید از واحدهای زنجیره‌ای و مکمل و ایجاد ارزش افزوده کالاهای تولیدی استان نیز غافل شد، اظهار کرد: کشت پسته، زعفران و بادام زمینی در استان کلید خورده و صنایع تبدیلی و بسته بندی، نگهداری و سردخانه در نقاط مختلف استان اردبیل در حال ایجاد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.