نوربخش در نشست خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از پخش آنلاین کنسرت‌ها خبر داد.

پخش آنلاین اجراهای موسیقی جشنواره فجر/ ما نمی‌توانستیم کسی را به اجبار دعوت کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.
 
وی در ابتدا خبر مهمی را برای اصحاب رسانه بیان کرد و گفت: برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر پخش آنلاین اجراهای موسیقی را خواهیم داشت. حامد عنقا و مجموعه موسیقی حام آن را انجام می‌دهند.  به وسیله این اجرا تمام اطلاعات در دسترس همگان قرار می‌گیرد و همه کسانی که نمی‌توانند به هر دلیلی در کنسرت‌ها حضور پیدا کنند، می‌توانند با پخش آنلاین آنها را تماشا کنند.
 
نوربخش افزود: بخشی در سامانه ما قرار گرفته که دانشجویان موسیقی و هنرستانی‌ها می‌توانند بلیط‌ها را با تخفیف دریافت کنند.
 
وی درباره موسیقی نواحی اظهار داشت: بخش موسیقی نواحی در این جشنواره بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد و با نگاه امروزی‌تر این اتفاق خواهد افتاد.
 
نوربخش در خصوص پخش آنلاین موسیقی گفت: این موضوع باعث ضعف و عدم فروش کنسرت‌ها نمی‌شود و حتی کمک می‌کند علاقه‌مندان به موسیقی بیشتر شوند.
 
وی در خصوص بلیط فروشی‌ها اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم که بلیط فروشی‌ها به نوعی کمک به هنرمندان باشد و این موضوع برای ما در اولویت بود. ما از همگان در این جشنواره دعوت کردیم و سعی کردیم گروه‌هایی که نمی‌توانند سالن‌هایشان را پر کنند و مخاطبان کمی دارند، در این جشنواره دعوت نکنیم.
 
نوربخش خاطرنشان کرد: رویکرد ما در برگزاری جشنواره رویکرد تجاری نیست، ما سعی کردیم موسیقی کلاسیک را در نظر داشته باشیم اما غافل از موسیقی‌های جذابی مانند پاپ نباشیم. چون آنها تاثیرگذار هستند و مردم به آنها تمایل نشان داده‌اند. دغدغه من موسیقی سنتی بوده است اما نمی‌توانم موسیقی‌هایی که به آنها علاقه ندارم را حذف کنم و باید تقریبا همه موسیقی‌ها در آن شرکت کنند. البته ممکن نیست که در موسیقی نواحی از همه نواحی کشور شرکت کنند ولی ما سعی کردیم طیف گسترده ای را برای موسیقی فجر انتخاب کنیم .

مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اضافه کرد: کسانی که دعوت ما را نپذیرفتند، انتخاب خودشان بوده و ما نمی‌توانستیم به اجبار آنها را دعوت کنیم. کسانی مثل استاد سراج را به جشنواره موسیقی فجر دعوت کردیم.
 
حامد عنقا در خصوص نخستین سامانه کنسرت آنلاین کشور (حام) اظهار کرد: این سامانه با کمترین حجم اینترنت هم قابل مشاهده است. البته که تجربه حضور در کنسرت بسیار جذاب تر از تجربه تماشای اینترنتی کنسرت است اما ما تلاش کردیم تا شرایط را برای تماشای تمامی مردم فراهم کنیم.
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.