کرمانشاه؛

تخصیص تسهیلات ارزان با سود ۴درصد به عشایر كشور

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: طی دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴درصد به عشایر کشور اختصاص یافته که سهم استان کرمانشاه از این اعتبار ۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کرمعلی قندالی افزود: محل تامین اعتبارات فوق از ماده ۱۰و ۱۲ دولت علیرغم محدودیت های منابع به عشایر اختصاص داده است.

قندالی با اشاره به اینکه از محل صندوق ملی اعتباراتی نیز در حوزه زنجیره تولید عشایر تامین و تخصیص یافته خاطرنشان کرد: مبلغ تخصیص یافته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که سهم کرمانشاه از این اعتبار هم ۱۰میلیارد تومان بوده است .

رئیس سازمان امور عشایری از طرح ارتقای سطح سلامت عشایر توسط هیئت وزیران خبرداد و بیان کرد: این طرح برای عشایر عزیز در شرف تصویب بوده ضمن اینکه پیش از این مصوبه طرح هایی نظیر ارتقاء سلامت و طرح ویژه فرهنگی و مذهبی را مصوب نمودیم .

وی با اشاره به اینکه برای توسعه مناطق روستایی و عشایری در برنامه ششم توسعه اعتباراتی اختصاص می یابدتصریح کرد: بخشی از منابع توسعه روستایی از محل منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده تخصیص پیدا می‌کند و براساس مصوبه هیئت وزیران از محل ۳۵ درصد روستایی و عشایری اگر حدود ۵ درصد به عشایر تعلق گیرد سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به عشایر تخصیص خواهد یافت.

قندالی با بیان اینکه جمعیت عشایری کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است خاطرنشان کرد: عشایر 1/7 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که 25درصد از فرآورده‌های دامی توسط این قشر تولید می‌شود و جمعیت عشایر سالانه 192 هزار تن فرآورده‌های دامی و لبنی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند و 35 درصد صنایع دستی نیز توسط عشایر تولید می‌شود.

قندالی افزود: در مجموع طی 2 سال گذشته 16 میلیارد تومان اعتبار برای عشایر استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف تخصیص یافته است.

وی در خصوص بیمه اجتماعی عشایر نیز گفت:بیمه عشایر نیز یکی دیگر از مصوباتی بوده که حتی سهم پرداختی عشایر را هم دولت پراخت کند که در راستای حمایت از عشایر مالیاتی نیز در حال حاضر نخواهیم داشت .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.