اصفهان؛

صدور حکم قضایی برای دامداران متخلف در منطقه کرکس

حكم قضايي براي دامداران متخلف به جرم چراي غير مجاز دام در منطقه حفاظت شده كركس نطنز صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدي صادقي ادامه داد: يگان حفاظت محيط زيست اين واحد به دلیل اجراي طرح كنترل ورود و خروج دام و تعادل دام و مرتع در فصل قشلاقي در منطقه حفاظت شده كركس همواره آماده هستند و تاكنون دو فقره پرونده تخلف چراي غير مجاز دام گزارش دادند كه پس از تنظيم شكايت از دامداران متخلف، دادگاه اقدام  و با صدور راي قاطع با متخلفان برخورد كرد. 
وي افزود: دادگاه به استناد تبصره ۲ از ماده ۴۷ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت ضمن رعايت مواد ۱۹ ، ۳۷ و ۳۸ از قانون ياد شده دامداران متخلف را به پرداخت جزاي نقدي جمعاً به مبلغ هفتاد ميليون ريال در حق صندوق دولت محكوم كرد.
 وي بيان داشت: چندين بار براي خروج گوسفندان از منطقه حفاظت شده به صاحبان دام تذكر داده شد اما تخلف دامداران مذكور بصورت مكرر ادامه داشت.
 گفتني است، منطقه حفاظت شده كركس با وسعت بيش از ۱۱۴ هزار هكتار به محدوده اي از منابع طبيعي كشور اعم از جنگل ، مرتع ، دشت ،آب و كوهستان اطلاق مي شود كه از لحاظ ضرورت حفظ و تكثير نسل جانوران وحشي يا حفظ يا احيا رستنيها و وضع طبيعي آن داراي اهميت خاصي بوده و تحت حفاظت قرار مي گيرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.