ایلام؛

توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه میدان گازی بیجار در دستور کار قرار دارد ،با فعال شدن این میدان گازی بین 500 تا 700 نفر مشغول به کار می شوند.

توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سلام امینی نماینده مردم استان اعلام کرد: در سال آینده واحد الفین ایلام به خط تولید می رسد که 60 درصد خوراک آن از پالایشگاه گاز ایلام تامین می شود.

وی ادامه داد: پالایشگاه گازاستان گاز خود را از چاه های بیجار می گیرد که شش میلیون و 800 متر مکعب تولید دارد و پنج ملیون و 800 متر مکعب به شبکه سراسری تزریق می شود.

امینی بیان کرد: در صورتی که واحد الفین راه اندازی شود گاز ورودی به سه نوع ماده تبدیل می شود که می تواند خوراک اولیه صنایع مختلف نیز باشد.

وی اظهارکرد: استان ایلام غنی ترین استان در کشور برای داشتن ذخایر نفت و گاز است به صورتی که 14 تریلیارد متر مکعب گاز و 13 میلیارد بشکه نفت در استان در سال از منابع برداشت می شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روزانه از میادین نفتی استان 160 هزار بشکه نفت برداشت می شود، با فعال شدن میادین نفتی جدید در چنگوله 65 هزار بشکه در روز  به این میزان اضافه می شود.

وی افزود: همچنین در سال آینده با توسعه میادین نفتی به میزان برداشت نفت در روز 35 هزار بشکه اضافه می شود.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.