توکلی:من پزشک یا مهندس نیستم/شرایط کار در خارج از کشور مهیا است

حسین توکلی مدعی است که تخصص وی فقط مربیگری است و در شغل هایی مانند پزشکی و ساخت و ساز مهارتی ندارد که به سراغ آنها برود.

حسین توکلی : من پزشک و یا مهندس نیستم؛ فقط مربی امحسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان از طریق دوستانم ارتباط‌ هایی گرفته‌ام و یک‌سری رایزنی‌هایی صورت گرفته است. چند پیشنهاد باشگاهی از یک کشور دارم و درحال مذاکره با یک کشور دیگر‌ هم هستم. مذاکرات خوبی داشته‌ایم اما باید این صحبت‌ها به نتیجه برسد. البته پیش‌تر با یک رسانه در‌خصوص پیشنهادهای خارجی‌ام صحبت کردم و اسامی کشورهای پیشنهاد دهنده را هم اعلام کردم اما دوست نداشتم تا زمانی که کارها قطعی نشده این مسائل رسانه‌ای شود چون تا وقتی کاری قطعی نشده صحبت کردن از آن بازار گرمی است و من هم اهل این‌گونه رفتارها نیستم. در‌ مجموع باید بگویم با 2 کشور امارات و آذربایجان برای مربیگری صحبت‌های ابتدایی داشته‌ام. حال باید دید نتیجه چه می‌شود.

وی افزود: با کشور امارات درخصوص مربیگری باشگاهی وارد مذاکره شدیم. اماراتی‌ها گفتند در ابتدا می‌خواهیم در 2 باشگاه فعالیت کنید و اگر روند کار به صورت مفید پیش رفت، سپس در رده ملی هم فعالیت مربیگری داشته باشید. صحبت‌هایم با مسئولان وزنه‌برداری آذربایجان اما بیشتر به صورت رایزنی بوده.‌ در‌ واقع نقطه امید بیشتر روی امارات است تا آذربایجان. از آن‌جا که آذربایجانی‌ها خودشان در رشته وزنه‌برداری فضای قهرمانی دارند، تا حدودی مذاکراتمان با این کشور پیچیده است و فعلا در‌ حال صحبت کردن هستیم. البته آذربایجان برای حضورم در این کشور اعلام نیاز کرده و چراغ‌ سبز نشان داده‌اند اما این‌که در چه رده سنی و چه سطحی نیاز به مربی دارند‌، مسائلی است که باید به صورت حضوری درباره آن صحبت کنیم.

توکلی ادامه داد: فکر می‌کنم طی یکی‌، 2 هفته آینده مذاکرات رسمی‌ام را با این 2 کشور آغاز کنم. در‌حال‌ حاضر گرفتاری‌های شخصی دارم که باید به آن‌ها رسیدگی کنم. برنامه اولیه‌ام این است که ابتدا به امارات بروم و بازدیدی از این کشور داشته باشم. بعد از آن به آذربایجان سفر می‌کنم. همه این موارد در حد رایزنی است. چون فضای وزنه‌برداری محدود بوده و مثل ورزش‌های توپی یک فضای گسترده نیست. به خاطر محدود بودن فضای وزنه‌برداری بازار کار هم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر ضعیف‌تر است.

وی در خصوص اینکه چرا به خارج از کشور می رود گفت: به‌هر حال هر مربی خارجی که به کشور دیگری می‌رود، شرایط کار برایش مهیاست. اما من 24-23 سال از عمرم را برای مربیگری گذاشته‌ام و در این مقوله استعداد و توانمندی دارم. تخصص من مربیگری است و می‌توان گفت در این کار دکترا دارم. پس باید در همین حیطه کاری فعالیت کنم. تخصص من پزشکی یا ساخت و ساز نیست، بنابراین به رشته دیگری نمی‌توانم بروم. بیشتر بحث کار کردن در فضای ورزشی و دور نماندن از فضای ورزشی که عمرم را در آن گذاشته‌ام برایم مطرح است.


/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار