اختری در خطبه‌های پیش‌ از نماز جمعه:

تشیع از سابقه‌دار ترین مذاهب اسلامی است/توطئه گری دشمن برای تضعیف مذهب شیعه

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت:دشمنان شیعه در دنیا تلاش می‌کنند با استفاده از تبلیغات اصول مذهب شیعه را دچار شبهه کند.

اکبری /به گزارش احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌اله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی امروز 17 دی ماه در خطبه‌های پیش‌ از نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع) گفت: خداوند متعال به امام حسن عسگری امتیاز بزرگ و مخصوصی عطا کرده که این فضیلت را به هیچ یک بندگان خود عطا نکرده است و آن این است که فرزند امام حسن عسگری (ع) به عنوان نجات‌بخش انسان و بشریت انتخاب شده است.

دبیر کل مجمع صلح جهانی در معرفی این مجمع گفت: مجمع جهانی اهل بیت بیش از 26 سال است که با حضور شخصیت‌های بزرگ علما روحانیون، سیاست‌مداران، فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی از کشور‌های مختلف با 350 نفر عضو اولیه در تهران تأسیس شده است.

وی گفت: این مجمع مستقل و غیر دولتی می‌باشد که هم اکنون با 140 کشور در ارتباط است و اعضای آن به بیش از 700 نفر می‌رسد.

اختری در تشریح اهداف این مجمع افزود: مهمترین هدف این مجمع شناساندن اصل تشیع و ریشه مذهب شیعه است.

وی گفت: دشمنان شیعه در دنیا تلاش می‌کنند با استفاده از تبلیغات اصول مذهب شیعه را دچار شبهه کند.

دبیر کل مجمع صلح جهانی گفت: از نظر شکل ظاهری و وجودی تشیع از سابقه‌دار ترین مذاهب اسلامی است که در زمان حضرت علی (ع) وجود داشته و طرفداران آن حضرت را شیعیان می‌نامیدند و همچنین امام حسین و یارانش را نیز در عاشورای کربلا را شیعیان می‌گفتند از نظر علمی و فقهی نیز مذهب تشیع در زمان امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع) شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از نظر مفهومی لفظ شیعه از زمان پیغمبر اکرم (ص) با نزول آیاتی در قرآن در فضایل اهل بیت و حضرت علی (ع) از طرف پیامبر اکرم نقل شده است که در روایت‌های اهل شیعه و سنی نیز بیان شده است. ریشه اصلی تشیع و شیعه از زمان پیامبر بزرگ اسلام بوده است و امروز بیش از 350 میلیون نفر شیعه وجود دارد.

اختری گفت: با توجه به اینکه اقبال روز افزون نسبت به اسلام وجود دارد عوامل، گروه‌ها و توطئه‌هایی در برابر تشیع شکل می‌گیرد که انگلیس یکی از بزرگ‌ترین طراحان این توطئه‌ها است. انگلیس با توطئه وهابیت و بهاییت در پی تضعیف مذهب تشیع است و شکل‌گیری گروه‌هایی مانند داعش و القاعده که دست پرورده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است هدفی جز مقابله با مذهب تشیع ندارند.

دبیر کل مجمع صلح جهانی ادامه داد: امروزه اهل تشیع در عین حال که باید روابط برادرانه و دوستانه با خود و غیر مسلمانان داشته باشند از اساس و مکتب خود نیز حمایت و دفاع کنند.

اختری افزود: مجمع جهانی اهل بیت بر اساس پیروی از اندیشه‌های امام بزرگوار و اندیشه‌های رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای و براساس وحدت و تعامل با همه مسلمانان شکل گرفته و در پی نشر اندیشه‌های اسلامی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار